Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 4872 ggr
elsasputte
0

Bokhyllebur någon?

Undrar om någon har byggt en bur av en lagerhylla "Billy" ? Glad Om isåfall får du gärna berätta lite om de.

Royalz
0

Vad är en Billy lagerhylla?

Dom flesta bygger av Billy bokhylla

elsasputte
0

Oh… jag vet inte hur man länkar….Rynkar på näsan

elsasputte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser en lagerhylla ut :)

[Sicali83]
0

Vi har byggt av lagerhyllan Gorm, bifogar en bild på den som den ser ut obyggd. Sen sätter du bara skivor på baksidan och en sprättbräda fram, nät där det behövs och så burdörrar som man kan göra av tjockare list och nät. Innuti är det plastmatta. Den är helt underbar att bygga bur av för man kan variera sig jättemycket och de får stor plats.

Bilden är borttagen av moderator då den är använd utan tillstånd av upphovsmannen.

Denna kommentar har tagits bort.
[Sicali83]
0

Här är våran som den ser ut nu.

elsasputte
0

Ja, de likar ju varandra :) Men jag har planer på att ha den liggandes ner, då jag bara har två marsvin :)

Det bästa/lättaste vore att köpa en sån som alla använder, med skiva där bak. Men jag har två lagerhyllor nere i källaren står så jag är lite sugen :)

[Sicali83]
0

#7# Prova att bara sätta en skiva på bakstycket då och se om hyllorna går att ta av, så borde det ju bli ungefär samma som en bokhylla. Glad

Lejonhjarta
0

Vi har nyss byggt klart våra Billy burar. E d nått sånt du vill göra så kan du få beskrivning då vi tog bilder under hela bygget.

Mvh Kerstin

[Sicali83]
0

#9# Det där var ju supersmart. Vart köper man hjulen och vad kostar dom? Hur byggde du ställningen till den översta buren?

elsasputte
0

Håller med om att buren var fin :) Tror bygget får vänta ett tag tills jag få tag på en lämplig bokhylla…

Abico
0

Här är mina burar som är byggda av lagerhyllan Gorm.

Hanna 

Abico
0

Och här, underst, är bokhylleburen byggd av en Billy. En sådan sak som en Billylagerhylla finns inte och jag tror att det blir onödigt mycket jobb att göra om en lagerhylla till en bokhyllebur, speciellt som sistnämnda är så hemskt lätt att göra :)

Hanna 

Lejonhjarta
0

#10 Sambon köpte dom på Biltema. 36:90 för 4 st. Är låsbara.

Bokhyllorna köptes begagnade på blocket för 100:-/st

Benen tog jag bara 2 rejäla reglar och satte en mittdel imellan av 3 bräder, hade inte mer reglar hemma. Då min dator inte alltid vill lägga upp biler här, utan bara står å tggar, så blev d ingen närbild på benen som d var tänkt. :-(( Vill ni ha bilder så får ja maila.Flört