Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 4030 ggr
[Jessica-B]
0

Rengöring av öron

Hur gör ni rent öronen på era marsvin? Och hur ofta gör ni det? :)

Royalz
0

Först olja på en tops om det är jätte mycket skit så det löser upp sig och sedan en med våtservett för att få ur oljan.

Dom som ställs i pet tvättar jag öronen på dagen innan utställningen. Men dom som inte ställs ut tvättar jag inte öronen på så ofta då vaxet finns där av en anledning :)

[Jessica-B]
0

#1 Olja! Smart!

FeliciaS
0

Jag rengör öronen med våtservetter innan utställning på de marsvin som åker med, på de övriga kanske var 3:e månad. Ingen av mina grisar får särskilt mycket öronvax, och som #1 finns det ju där av en anledning - för att skydda örat :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Jessica-B]
0

#3 Ja precis, vax finns ju där av en anledning. :) Fast Love har en tendens att få VÄLDIGT mycket skit i öronen, därför jag letar efter lite effektiva metoder. Han hatar dessutom när man rör öronen, så det gör det till ett riktigt pillejobb. :P

godisgrisen
0

#4 Det var en tråd om detta förut då det kontaterades att lockiga marsvin har mer vax i öronen än släta. Love är teddy va?

Jag kollar öronen på mina och ibland tvättar jag dem i samband med kloklippning men det är nästan aldrig för jag tycker inte att det behövs på mina selfar och nonselfar. Jag har haft ett krulligt marsvin i mitt liv en rex och honom fick jag tvätta öronen på titt som tätt.

Till utställningar gör jag rent dem bara och då använder jag våtservett.

[Jessica-B]
0

#5 Teddy, stämmer bra det. :)