Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 2399 ggr
Lejonhjarta
0

Dömd för att hon övergivit marsvin!

Känns faktiskt skönt att dom nyper åt någon som beter sig på detta viset! Även om det inte blev så hårt som man önskar så är det ändå något…….

www.bt.se/nyheter/ulricehamn/overgav-marsvin-i-kylan-br-far-djurskyddsbrott(2267852).gm

Abico
0

Det känns som om det är alldeles för sällan som man bryr sig om att lägga energi på att fall som det här. Bra att det gjordes något åt saken den här gången.

Hanna 

Blomkrukan
0

Lite väl mesigt straff men bra iaf att dom hittat den skyldige. Känns bra att dom lagt energi på att lösa det!

Creation
0

Så skönt att höra att den ansvarslösa personen åkt fast för det! Det är ju sällan man hör om sånt. Jag undrar hur hög dagsboten blev. Hoppas att det inte blev minimi där med(som med antalet dagar), men man kan ju ana…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Caspia
0

Bra! Intressant att det blev så i just det här fallet, som är det med mest engagerade poliser jag sett. Man kan ju fundera på om det har att göra med att de till och med hade dem i fyllecellen och blev bekanta med de små marsvinen, och om det kan bero på att Ulricehamn är en så liten stad. Vanligt är ju att det inte ens görs någon polisanmälan när marsvin hittas övergivna ute och då är det ju givet att det inte blir några straff heller.

# 3. Dagsboten blir enligt hennes inkomst, jag tror att det är en fast procentsats.

Envishet och drömmar

Creation
0

#4 Aha, det visste jag inte.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Misarn
0

Tycker det är bra att det uppmärksammas men precis som andra skriver så var det ett för milt straff.

alva-m-t
0

Jag tycker att vare sig det är djur eller människor som dumpas på parkerings platser eller gator tycker jag att dom som gör det ska ha ett rejält straff. Speciellt när det gäller mindre djur, dom kan ju inte säga emot eller försvara sig!

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

FeliciaS
0

Vilken tur att det gjordes något åt saken! Jag tycker, precis som de som skrivit här ovan, att det är alldeles för sällan som det blir ordentliga åtgärder av fall som det här.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sandra-B
0

Läste detta i tidningen häromdagen, tog med tidningen upp till datorn för att skriva ett inlägg om det men glömde bort det iaf :-P

Tycker att det är kanon att detta blivit uppmärksammat (om än inte så stort) och att kvinnan faktiskt blev dömd- även om jag personligen finner påföljden alldeles för klen (gäller iofs allt som har med djurplågeri/brott mot djurskyddslagen enligt mig- tyvärr).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lyan
0

Har inte läst artikeln, min dator är helt kokobäng så den hänger sig om jag klickar runt på saker.

BRA att någon åker dit! Förhoppningsvis är det iallafall någon som blir avskräckt! Hellre att de avlivar djuren än dumpar dem ärligt talat