Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 3163 ggr
Lyan
0

Välkommen tillbaka Niklas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Niklas är en underbart vacker liten herre som blev såld som liten unge. I förra veckan gick hans fru plötsligt bort och Niklas blev så ledsen så hans ägare frågade om han fick flytta tillbaka hit och såklart han fick det :-D

Niklas är en kastrerad satinsheltie och kommer stanna här resten av sitt liv. Han är kullbror till Kitty och pappa till Anna och född 080901, mamma är vackra Betty och Niklas är verkligen jättetypad och vacker för en satin med stooora ögon :-D Liksom många andra av Bettys ungar är han pytteliten, han har tappat mycket av att mista sin fru och att flytta hit så nu väger han endast drygt 700g :-( När han ätit upp sig lite och fått muskler tror jag att han slutar på ca 900g.

Han fick sitta med satindamerna men mina marsvin är som de är och det accepterade de INTE så de lyckades på något sätt ha ner grinden som var fäst med hus och tegelsten :-O Jag trodde Fiffe skulle ha klått upp Niklas men de bara dansade lite rumba! Nu sitter Niklas i en mindre bur för att vänja sig i lugn och ro och hitta till maten. Mina andra hoppar in och ut som de vill och Fiffe och Niklas verkar komma bra överens och då har ingen av dem mer än svagt G i att uppföra sig gentlemannamässigt mot sina grannar. Jag hoppas på att de ska kunna samsas, annars får Niklas bli överhuvud i en satinflock.

Snart kommer även ännu ett syskon hit. Nellie är också en satinsheltie. Det känns skönt att ha de samlade här även om det betyder att jag får ställa in mina kullar som var planerade till sommaren

Eftersom min dator är knäpp har jag tyvärr bara bebisbilder :-(

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyckades få in bilderna på Niklas iallafall :-D Min dator behöver en datorveterinär :-(

Han ser helt vettskrämd ut tyvärr men man kan ändå se hur sockersöt han är. Han är bara sååå lik mamma Betty <3

Fridaaaa
0

Ja vad söt han är :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

Vad kul att återse en liten egenuppfödd gris! ^^ Och vad bra att han & Nellie får komma tillbaka till dig så de slipper komma till några som kanske inte är så insatta i satinsjukan.