separerar på två kompisar
Hejsan har en honflock på två honor som fungerar bra utan några problem, men då vi fått problem på marsvinsfronten så kan vi inte ha kvar alla och undrar om det är elakt att den ena får flytta tillbaka till sin uppfödare. Vi har haft henne ca 1 månad. Är det elakt att sära på dessa honor!?
Nej jag tycker inte att det är elakt, bara honan som blir kvar får fortsatt sällskap av någon annan
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det finns marsvin som är enormt fästa vid varandra, jag har haft ett sådant par här hemma. Man kunde se att dom hade ett ömsesidigt behov av att vara med varandra och mådde inte bra ifrån varandra. Dessa två särade jag inte på om jag inte var tvungen.
Två marsvin som bara går ihop som burkompisar, och inte gjort det speciellt länge heller, tror jag sällan saknar varandra om dom får annat sällskap i stället.
Hanna

Vi har två honflockar och den ena har börjat bråka så dom har rekomenderat att jag ska sätta in en hande men då vi inte har så mycket plats så skulle vi sälja den ena honflocken men vi är så fästa vid henne så vi tänkte att den nyaste kanske ska få flytta tillbaka till sin uppfödare!?