Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 4969 ggr
Jenniki
0

För långa klor??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tycker ni att klorna är för långa??

Jenniki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och bakfoten , tycker att dom e lite långa men vad tycker ni?

godisgrisen
0

Ja, de är precis så långa som de får bli är de bara lite längre finns risk att de börjar böjas. Här hemma klipps klorna alltid när de är i den längden. Jag tittar på klorna och ser när det är dax för klippning inte på almnackan men skulle tro att det är kloklippning här ca var 4e vecka eller lite oftare kanske.

Abico
0

Håller med föregående, dom ser precis lagom långa ut.

Hanna 

Jenniki
0

asså är dom bra klippta? eller ska jag klippa mer? fattade inte riktigt :s

nimroda
0

tror dom mena att de är dags att klippa dem igen

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

[Maijah]
0

Jag tycker att de behöver klippas nu, ja :-) Blir de lite längre än sådär riskerar de att böjas. Så högst sädär långa får de ungefär bli innan de klipps ner igen.

alva-m-t
0

Mina marsvins klor är längreSkäms Kan knappt klippa Theodors klor, han bits. Gillar inte det…

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Jenniki
0

okej tack! Nu är klorna klippta! Glad

[Maijah]
0

#7 Det låter ju inte så bra :-/ Har du ingen som kan hjälpa dig? Om en håller i & en annan klipper (den som håller kan ju ha tjocka handskar om rädsla för bitning finns) så borde det gå utan problem. Är de långa kan de efter ett tag bli böjda och göra så de får ont i fötterna.. Annars kanske ni kan ta dem till en vet som kan hjälpa er eller en uppfödare i närheten som har tid? Djuraffärer hjälper med kloklipp ibland..

isblixt
0

Min kompis ena marsvin bits vid klippning. Vi brukar göra så att hon håller honom med en handduk och håller fram tassen till mig och huvudet riktat åt andra hållet. Det är höga protester men det går relativt fort att klippa. Då blir ingen biten och marsvinet får fina klor och tassar :)

FeliciaS
0

Klorna ser ut att vara i lagom klippningsdags - låt de inte bli längre än så.

#7 Linda in honom i en handduk och testa om det går bättre. Ska du klippa bakklorna lindar du in från bakbenen och framåt. Framklorna kan du klippa om du lindar en handduk runt honom och antingen tar fram tassarna, eller klipper hål i och sticker ut framtassen du vill klippa (om han är riktigt besvärlig). Öva ofta och korta stunder där du belönar med någon god matbit efteråt, så lär han sig att inte förknippa det med obehag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Misarn
0

På framtassen kan det nog vara dags att klippa, man behöver ju inte klippa så mycket åt gången, men bara dom är i så pass bra längd så dom inte böjer sig, det är ju extra svårt när det är svarta klor då man inte kan se vart pulpan sitter.

Jenniki
0

Ja, jag tycker det är super svårt för att mitt marsvin har så svarta klor. så man ser knappt pulpan.