Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 4697 ggr
Lyan
0

Luriga satiner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att jag har typ 100olika satintrådar just nu men detta känner jag ganska viktigt då satiner kan "döljas"

En strävhårig satin kan var otroligt svår att urskilja från en vanlig strävhårig även om man har satinvana.

Xander är ett praktexempel! I början var han bara som vilken sträv/lockig petbebis som helst. När han växte märkte jag att pälsen var ovanligt mjuk och tänkte då att detta är en bärare till 100% Även en till satinvan människa tittade på honom när han var ca 5-6 veckor gammal. Hon höll med om bärare.

Xander är född den 23 juli. Denna bilden är tagen i september och inte ens då visste jag att han var satin

Lyan
0

November. Då var jag i princip säker på att han var satin

Lyan
0

Början av januari. Dålig kamera, dåligt ljus

Lyan
0

Slutet av januari. Lysrörsljus

Lyan
0

Fiffe som han ser ut normalt

[Sicali83]
0

Förlåt om jag avbryter om du ska lägga in fler bilder, men hur gammal kan en satin bli generellt?

Lyan
0

Fiffe totalt tuggad och jättesmutsig pga damm som fastnat i saliven från den som tuggat. Även dåligt ljus

Lyan
0

#5 Det varierar otroligt mycket. Jag har fått avliva en och vet även andra som fått avliva vid 6 månaders ålder. Sedan vet jag satiner som blivit 6-8år precis som vanliga marsvin. Min erfarenhet är dock att runt 2-3år. Hugo blev 4år

[Sicali83]
0

#7# Jag kunde bara inte låta bli att fråga, för jag har länge misstänkt Vilda och hon är ju närmare fyra år. Men jag är inte duktig på satiner alls så hon kanske bara har väldigt glansig päls ändå.

Lyan
0

#8 Det är svårt att se på bild men om jag utgår från hennes golden ser hon inte ut som satin. De svarta är väldigt svåra överlag (och strävhåriga svart skulle jag nog säga är totalt omöjliga) att se satin på eftersom de gärna är väldigt glansiga i sig själv

Om du lyfter upp hennes goldenstrån och lyser på dem, glittrar det då?

Lovikas rumpa med typiskt satinglitter, men nu är ju hon strävhårig :-/ Har ingen bild på en flerfärgad korthårssatin.

Har hon goldenfötter? Där kan vara lättare att se ibland

Lyan
0

Baby var mycket svart (faktiskt ett vältecknad harlequinlånghår :-D) och det går inte att se att hon var satin bara genom att se på de vuxenfoton jag har av henne (fast här kan man se i skägget om man vet vad man letar efter)

Lyan
0

Satinlakelandbaby

Lyan
0

Satintexel

Lyan
0

Ej satin

Lyan
0

Någon som ser likhet med Fiffe :-P

Lyan
0

Ej satin

Lyan
0

Lakeland :-P (Satin)

Lyan
0

Ej satin. Jämför med Xander ovan. Snacka om att kameran kan luras!