Lycka är en bokhyllebur :)
Byggde en bokhyllebur till mina marsvin i helgen och det är verkligen helt underbart att se hur bra de trivs där från första stund.
Härlig känsla när ens grisar trivs, och popcornskuttar! :D
Bildbevis? ;)

Jag det var bilder jag ville visa men det krånglar lite.. Ska byta webbläsare :)

Åhh, Ponta - vilket underbart namn! Himla fina grisar du har :)
Hanna

#6 dina DE whites är underbart söta!
Åhh! Vad söta dom är!!

#6 Abico, det var ju du som hade söta Siiri! Hon och min käre Bobo verkar haft liknande problem med tänderna och vad som till slut tog bådas liv ;(

#11 :D
#7 Hjälp vilken söt hårboll! *kär*
De andra är också riktiga sönosar, & Sixten då, vilken snygging. Han måste vara populär bland brudarna ;-)

#14 Hon är en riktigt förvirrad knasboll och hon gillar bara husse.. :) Sixten är helt klart kär i henne men hon verkar inte överförtjust hihi!
#15 Haha :p Nåja, han har ju två till att impa på ;-) Men söt är hon iaf!
Nyfiken då jag funderar på en smart lösning här hemma… hur höga kanter har du på din bokhyllebur?

26 tror jag! Ingen tendens att de hoppar ut. Gick fort att bygga, men ett tips är att köpa en bokhylla med en rejäl skiva i ryggen. På denna var det masonit (en gammal IKEA-billybokhylla tror jag) så jag var tvungen att förstärka den i ryggen vilket tog minst halva tiden av hela bygget, suck!

Vadå för lösning förresten? Blev nyfiken som bara den!
Just det jag funderar på… hur jag ska kostruera grisarnas nya hem. Har aningens begränsad yta här hemma, så det tål att tänkas på hur jag löser det hela bäst! Men jag återkommer…
#10 & #12 - Tack, mina De whites är fantastiska på alla sätt och vis :)
Ja det var det, världens bästaste lilla marsvin :'( Jag hoppas att både Siiri och Bobo är på en bättre plats nu, utan tandproblem och gräsmatta så långt ögat når.
Hanna