Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2945 ggr
ivrigs
0

Glucosamin till satiner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag läste någonstans att man kan ge glucosamin till satiner, men jag har alltid trott att det är bra endast för lederna (iaf hos häst och hund). Är det även skelettstärkande? Det vore ju toppen i så fall! Någon som vet? Hur och hur mycket ska man i så fall ge?

/Ingrid (som har tre satiner)

Blomkrukan
0

Vilken fin gris : )

Lyan
0

Jag vet inte om det hjälper, men jag tänker helt klart ge det ett försök! Det är ju även lederna som påverkas av satinsjukan.

Jag försöker få tag på Cecilia Trägårdh (det är hela tiden upptaget) och ska då även ta upp glucosamin

Lyan
0

Jag kom fram nu och de sa att det är omöjligt att veta hur mycket glucosamin hjälper men förhoppningsvis lindrar det smärtan om de hinner får ont mellan testtillfällena

ivrigs
0

Det kanske kan vara värt att prova, men hur mycket ska man ge tro?

[Strawberi]
0

Om du tar reda på hur mycket en katt eller hund ska ha så kan du ta reda på viktmässigt kanske genom så? Värt ett försök!

ivrigs
0

Det glucosaminet jag har hemma är för häst, men jag har gett det till hund på ca 60 kilo, och då ca ett kryddmått åt gången. Ett par korn borde nog räcka till marsvin då ;) Ska prova och se om de tycker om det! Det är lite sött (har smakat).

Lyan
0

Jag har köpt till hund. Hon som sålde sa att det var samma som till häst och människa men eftersom jag bara ska ha det till marsvinen skulle det bli billigare med hundpulvret. Har visserligen glucosamin till Mattis men det är special för hund och katt så de tycker det är gott, troligen inte bra till små grisar