Bråkande hanar
Jag delade ju på mina hanar i höstas och i oktober fick de vars en liten bebiskompis. De stora var då ca 11 månader. Det ena paret trivs jättebra ihop, har aldrig sett minsta lilla sår.
Men det andra paret däremot. Oskar som är 1 år och 3 månader och kompisen som är 5 månader har egentligen aldrig varit vänner direkt. Det har varit mycket sår och blod. Många rullande slagsmål. De går och hackar tänder så fort de ser varandra. De har sedan en tid tillbaka två burar som sitter ihop som de hoppar mellan med två hus, två matskålar, två höhögar osv. De får alltid grönsaker i båda burarna och så lockar jag över den ena. Ändå så fort de är i samma burhalva så börjar de. Den stora har aldrig haft några sår men den lilla. För ett tag sedan ett jättebett i ena pungen. Han har hela tiden hela ryggen full med sår och sårskorpor och där finns det ingen päls. Ser inte alls kul ut. Igår när de var i hagen så var det fullt slagsmål, den stora hade hela munnen full med päls och det fortsatte i buren och den lilla fick ett jätteläskigt sår på magen som blödde jättemycket. Jag stängde faktiskt luckan mellan burarna och det var kanske dumt gjort. Vet att det kan förvärra men tycker så synd om den lilla.
Jag tycker att de borde ha gjort upp om rangordningen för länge sedan. Den lilla har ju ingen chans om den stora kommer så det är inget snack om vem som bestämmer.
Eftersom jag redan delat på ett par en gång och köpt nya kompisar så känns detta jättetrist.
Det här känsn nästa ännu värre än förra gången jag delade på ett par.
Har ju köpt dessa små av Sandra-B, har du något bra svar om du ser detta?
Låter inge vidare trevligt för den mindre av dessa killar, blir de så stora sår och blod inblandat och att de hållt på så här nästan hela tiden så skulle jag sära på dem, det kanske är den äldre som inte fungerar ihop med andra eftersom det verkar vara den som delar ut mest stryk?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tråkigt att höra att de bråkar :-(
Har skickat ett mail till dig.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!