Hö på Granngården?
Hej, vet någon här om man kan köpa hö på granngåden? i vilka "storlekar" isf? på balarna då. Har själv köpt spån i stora balar där men hö? Tacksam för svar 
Det är nog bäst att du går till granngården butiken hos dig och hör med dom. För t.ex här säljer dom inte ens höbalar så det varierar nog var man bor i landet.
#1 OK Tack för att du svarade
#3 okej, jag får ta och fråga på närmsta Granngården :) cad är priset för 17kg balarna?
??ingen som vet?
Jag köpte hö från granngården förra gången. Det var en hårdpressad bal som stod i en öppen svart sopsäck.
För den fick jag ge 60 kr… skulle tippa på att det är ungefär samma pris där du bor.
#6 vad dyrt, mycket billigare hos en bonde:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Annars är det ju billigare att kolla med en bonde i närheten. Jag köper 9 kilo för 20 kr då

Köpa hö hos en bonde brukar ligga på ungefär 1,5-4 kr/kg beroende på vart i landet man bor å vilken del av året…… 2.50 inkl moms ger jag med hemlev. men jag har köp 9 ton denna vintern så frakt e nödvändligt.
Köp direkt från bonde. Ju mer mellanhänder ju dyrare, självklart.

Granngården i Malmö har 110 liters säckar som är lika dyra som i zooaffärerna :( Önskar att jag hade bil så jag kunde handla hos en bonde på landet.
tack för alla svar, jag har inte möjlighet att köpa från en bonde, vet inte ens om jag ska köpa hö från granngården heller då jag bara har två grisar. nyfiken :)
Klart du Kan :) Det är väll bara om du har plats med en hel bal. Höet blir inte dåligt :)
Jag har två grisar och min bal räcker någon månad men höet hinner aldrig dåligt ;)
okej jo det vore ju bra med tanke på hur mycket billigare det är, nu köper jag från djuraffären i säck som visserligen är väldigt fint och bra men det skullen vara skönt att slippa :P med plats fixar det nog sig

Då hö ju bara skördas 1 el 2 ggr/år och då sommaren så ska d ju klaras av att förvaras fram till nästa omgång. Har man bara några grisar håller d ju längre å man slipper å hämta så ofta. Fjäska med föräldrar, en bilburen kompis etc å betala bensinpengar. Blir billigare ändå. Eller ta balen på bussen el pakethållaren på cykeln.
Japp :)