hur stor transportbur?
Hej hej!
Jag kommer att ha med mina nassar hem till päronen, brukar bli en helg ca varannan månad. Kommer då att innebära en resa på 8h ca sammanlagt. Hur stor transportbur bör jag ha då för två marsvin? Kommer att ha dem i knät när jag sitter på tåget (om det är möjligt) för det mesta men ändå, det ska ju gå att bära men ändå inte vara för trångt. Tänkte köpa en katt-transport men det finns ju olika storlekar där med..
Tackar!

När jag åkte och hämtade Nero så fick han åka i en pet cargo, den kändes säkrast för honom ansåg jag då, det inte blir drag och sådant. Nu hämtade jag visserligen honom på vintern men i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag tänkte köpa en sånhär: http://www.zoovaruhus.com/OurServices.htm
Men storleken är jag osäker på…
Vet inte vad som menas med pet cargo?
vad dyra dom var…

Tycker du? De kostade dubbelt så mycket på ett annat ställe.. Tipsa gärna om vart man kan köpa billigare! I Sthlm.
eller..jag vet inte vad dom brukar kosta..men jag kan kolla lite…
är inte min annons, men kolla efetr en begagnad istället, fråga i vilket skick dom är också :)

smart! inte ens tänkt på, ska kolla det. Tackar :)
Men, frågan om stl består!

Den pet cargo jag tänkte på ser ut så här.

Audiatur et altera pars
8# vad snygg den va!
men det är betydligt billigare med en begagnad :)
hur har du spänt fast den? finns det "bälte" på den eller har du lila?
Jag har en katt transport till Sune. Tyckte det var svindyrt med en "marsvinstransport" och den var jätte liten också. Så det blev en ganska stor katt transport istället. Tror inte den var jätte dyr, ett par hundra bara.
Kram Hanna
Hanna

#11: Var frågan till mig? Det var inte min transport. jag har en sådan, men bilden är inte min. ;-)
Men en sådna har jag till mina djur. Det funkar till både, katt, iller och marsvin.
Man fäster den med vanliga bältet. ;-)
Audiatur et altera pars

Men jag undrar fortfarande över måtten, om man kollar på de i länken jag angav ovan :) för det blir nog en sån.
Hoppas nån, som är van att resa med marsvin, kan tipsa dig. Själv har jag bara åkt korta sträckor, typ en timme, o då behövs ju inte så stor bur.
De ska kunna ligga o sträcka ut sig ordentligt, o kunna röra sig lite så de kan ha en kisshörna utan att behöva sitta i den.
Mått däremot har jag svårt att avgöra…
20x30?
#2 Jag tycker att du ska köpa den för 199kr. Bra pris tycker jag.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus