Nu börjar tjejernas bur bli klar :-)
Det är bara lite småpyssel kvar. alla omålade detaljer ska målas vita. Försök att bortse från det fruktansvärt fula lakanet i botten, det var det enda som var rent när jag städade för dem 
Vad fint, hur mycket har det ungeför kostat att bygga detta?:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jättefint! Den ser mycket bredare ut än mina bokhylleburar (som jag tycker är för smala med sina 56cm), hur bred är den? Himla smart med så djup bur också för då kan man som du gjort ha två våningar utan att andra våningen kommer upp över burkanten.
Hanna
#2# Själva buren är byggd av en garderob.
Höjd 165 Bredd 100 Djup 50. Den betalade jag 300 för på blocket.
Botten är en skiva, billigaste materialet 180:-
Sen är det plastmatta, stuvbit 100:-
Sen är det hjul, fyrpack på biltema 36:-
Totalt: 616:-
Tjejerna blev nöjda 
#4 Okej inte farligt alls!:D Kan tänka mig att dem är nöjda:D
Jättefin :)
Personligen skulle jag vilja ha lägre kant (där det inte är övervåning) eller plexiglas om det var min bur. Men ser man det som ett problem är det ju lätt åtgärdat också.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#6# Jag gillar höjden men plexiglas är inplanerat 
Det var lite av en kostnadsfråga nu, men så småningom ska en stor bit av ena kanten sågas bort och ersättas med plexi.
#4 - okej, det är alltså en 100cm bred bur man ska ha då :P Måste jag komma ihåg tills när jag i framtiden när jag har både plats och pengar bygger egna burar.
Hanna
Det hände något så märkligt när jag tog bilderna på buren. Jag brukar alltid ta runt tio bilder från samma ställe och sen välja den bästa. Så när jag hade tagit ungefär fyra så såg jag i kameraskärmen hur ett ganska stort vitt ljusklot rörde sig i skärmen. Jag såg det inte på riktigt men hela tiden i kameraskärmen, ungefär som om jag viftat framför kameran med min hand. Jag tog en bild på det och då försvann det, fast det kom med på just den bilden, de fem följande bilderna syntes det inte ett spår av klotet. Jätteskumt var det.
#9 - Kan det ha varit ett dammkorn eller något?
Hanna
#10# Ja absolut, det brukar ju vara det. Men det försvann direkt jag tagit bilden, äh jag som har livlig fantasi 
#11 Ser i syne? hehe:D
#11 - Det kan ha varit ett litet husspöke också, som kom för att kika på den nya fina buren :)
Hanna
#12# Inte det minsta, jag fick det på bild och varken sambon eller min mamma kunde förklara det.
#14 Aha okj ;)
#13# Ja, det lät roligare än ett dammkorn (även om det sistnämnda förmodligen är närmare sanningen) 
#16 - Säg inte det, jag kan ju inte vara ensam om att ha fullt av både småtomtar och husspöken hemma hos mig. Det finns säkert ett par hos dig också. Ett litet gäng sotandar tyckte jag mig också se för någon dag sedan när jag letade efter en väska i skrubben under trappan. Fast dom är inte vita förstås så det var nog inte vad du fick med på bild.
Hanna

Härligt med 2 våningar. Dom får lite extra mark å springa på och lite roligt å springa upp å ner på gången. 
#0 Susanne! Oj vad jag är avis!! Tar du emot beställningar? ;) Hade en bokhylla jag skulle bygga bur utan, fixade allt som behövdes. Men det gick inte riktigt enligt planerna, så blev så arg så att jag slog i sönder botten på buren.. Jag har ett lika häftigt temperament som Sandra när det inte funkar ;)
Verkligen en jätte fin bur du byggt!
Måste få komma och kolla någon dag! ;D
#19 *Bygga bur utav.
#19# :-) Skönt att det är fler som har humör, hos oss ligger det i släkten
Kom gärna och kika, fast jag skulle nog råda dig att vänta ett tag, just nu är det så fullt av burar i marsvinsrummet att det knappt går att komma in.
Tjejernas bur tar ju sin plats, sen har Casper och Drake kvar en ganska stor del av den gamla buren och så är ju Svea i karantän så hon har den klumpiga extraburen, fullt med andra ord 
Casper ska ju kastreras snart och Drake ska få en ny liten bur man sätter på väggen ovanför tjejernas, och så ska Svea få en vanlig gallerbur eftersom hennes bara är tillfällig. Så säg om en månad kommer det nog vara snyggt där inne.
Åhh! Vilket underbart marsvinlandskap! Mycket bättre och roligare än min tråkiga gallerbur. Har funderat på att börja rita upp drömburen. Kanske är dags nu 
Super!! 
#22# Tack
Ändå är bilden lite dålig, det syns inte riktigt eftersom lakanet i botten är så mönstrat och fult.
#23 Tror inte grisarna bryr sig om hur lakanet ser ut, dom har nog full schå med att vara glada : )
#21 absolut :D

Vi kör åxå med massfärgade lakan. Dom som var i behov av att bli marsvinslakan.

#9 Haha rolig beskrivning! Låter lite som något som skulle kunna ploppa ur mig ;D
Buren blev riktigt fin!! Marsvinslyx!!!
Jag är för första gången någonsin här inne på marsvin.ifokus av en ren slump.
Blev bara nyfiken när jag såg buren du gjort, rymmer dom inte när den andra våningen är så högt upp, dom kan ju komma över kanten?
Jag har inga marsvin själv, kan inget om dom, så det kanske är en dum fråga 
#28 Inga frågor är dumma:D
#28# Tro det eller ej men det gör de faktiskt inte. Det är jättekonstigt för de hoppar ju upp på husen och så annars så de kan ju hoppa över kanten om de vill men de är inte det minsta intresserade av det. Precis som att de vet att det är högt upp.
Innan så var jag säker på att om man gav dem möjlighet att hoppa över så gjorde de det men nu har jag ändrat åsikt 
Jag har ju tre marsivin som går själva för tillfället, två av dem går i hemmagjorda burar och det finns ingen dörr alls till de burarna. Bara en sprättbräda på 11 cm och de hoppar inte ut där heller. Det är så mysigt när man kommer in i marsvinsrummet och de verkligen kan sträcka ut huvudena och kolla vem som kommer än att bara stå vid dörren.