Molly är sjuk
Idag åkte jag och Molly in akut till djursjukhuset.
Imorse när jag kom upp satt hon intryckt i ett hörn där dom brukar kissa. Hon brydde sig inte när jag kom för att byta vatten (brukar bli helt galet överlycklig i normala fall eftersom hon då även kommer få lite pellets). Hon åt något pelltskorn innan hon in i ett hus och la sig där.
Testade att släppa ut henne och Polly. Det första hon gjorde var att gå till bädden och lägga sig där. Ytterst sällan någon av dom ligger däri. Polly går på sina upptäcksfärder ensam. Så sorgligt att se!
När jag skulle plocka upp Molly för att sätta ner henne i reseburen så rörde hon inte ens på sig. Hon bara låg där…
Väl där så blev hon klämd på så hon skrek och rönkad (?). Hennes lungor mådde inte bra, akut lunginflammation. På väg hem igen fick jag lov att dutta på henne lite för att se så att hon andades.
Jag gjorde om i buren så den skulle passa in i veterinärens rekommendationer. Jag tyckte det var perfekt, tydligen gjorde Polly det också för hon placerade sig i den varma bädden med närhet till både vatten och hö. Molly knölade in sig i ett av husen.
När det var dags för kvällsmat så hörde jag att hennes andning blivit värre. Nu lät det som om hon flåsade nästan. Lät hemskt! Jag gosade med henne och försökte lugna ner henne. Det hjälpte inte precis men hon ville ha en hel del vitkålsbitar att äta på : )
Jag möblerade om lite i buren igen, satt in det större huset så hon kan ha höet inne hos sig. Jag kommer gå upp med jämna mellanrum inatt och titta till henne.
Sitter nu och funderar på om jag ska våga gå och lägga mig… Tänk om hon blir sämre under natten?
Bara hoppas att hon är stark…
Lycka till!
Lycka till. Hoppas hon blir bättre. *styrkekramar*
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur är det med henne idag?
#1,2 Tack!
#3 Det är som igår förutom att hennes andning hörs tydligare. Just nu ligger hon uppburrad i bädden på golvet. Tänkte att även om hon inte orkar röra sig så är dom iaf tillsammans. Polly verkar förrvirrad. Hon beter sig lite konstigt men är iofs förståeligt med tanke på Mollys tillstånd.
Funderar på om jag ska ringa veterinären och fråga om andningen. Hon äter iaf lite. När jag släppte ner henne på golvet så la hon sig i höet och började äta lite.
Så svårt att veta vad jag ska göra.
Usch va tråkigt… Ja, det skadar ju inte att ringa och kolla iaf. Ju mer info desto bättre. Hoppas hon blir bättre snart..
#4 Fick du någon medicin till henne?
#5 Testat ringa men många som ringer. Testar regelbundet…
#6 Fick Bactrim som hon ska 2 ggr/dag. 0,6 ml/gång.