Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 4191 ggr
Arinah
0

Lapplena har nedkommit

För en halvtimme sedan födde Lapplena snabbt och tyst 4 ungar. Jättesöta, men just nu orange då hon valde föda i en hög med torra morotsflakes.

Jag som längtat efter en vältecknad magpie fick…..4 stycken sotade De White. Vet inte hur stor sannorlikheten är för det, men så blev det.

2 hanar och 2 honor. Bra vikter mellan 80-100g Jag vet inte hur jag skall skilja på dem, får väl gå efter den oranga teckningen ett tag:-)

Bilder kommer när de är lite renare

Myosotis
0

Meeen! Hur det kan bli då! "orange" *fnissar*

Chansen/risken är mindre än 1 % att det ska bli 4 de white i en magpiekull. Fast innebär också att båda föräldrarna lär ha e/ep istället för ep/ep som de väl "borde" ha som magpie? Med reservation för att jag fattat magpie-genetiken fel…

[Sicali83]
0

Och jag blir avundsjuk då jag tycker de white är så jättefina, grattis ändå Glad

godisgrisen
0

Grattis!

Men tänk att de aldrig gör som man tror de där magpajsarna.

Arinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En korg full med sotade vitingar. Pigga som attan, de ränner runt i buren redan. Vid närmare koll visade sig en kille vara tjej. Så 3 honor och en hane.

#1 Jag antar att många magpie är ep/e då det då och då dyker upp vita. De vita verkar kunna få bra tecknade avkommor i sin tur.

marsvin-90
0

Grattis! =)

Säg till om en tös blir till salu! Skulle va intressant i min skinny avel =)

Arinah
0

#5 Jag har redan 2 fina vita tjejer, så småflickorna kommer bli till salu:-)

godisgrisen
0

Ja det finns massor av vitt i våra linjer… men jag är barnsligt svag för ljusa selfar de livar bara upp men nu blev det kanske upplivat i överkant! Visst är det Nimbus som är pappan? Jag hade redan innan räknat med att den kull som väntas här hemma kan ge vitingar… nu känns det som det är självklart att det blir vitt för det är samma pappa som denna kull och mamman Lily har fått en vit tidigare och har en vit kullsyster. För att matcha dina orangea kanske man ska bjuda på rödbetor innan födseln…

Personligen tycker jag inte det gör något att de är ep/e det är värre med zobelanlagen. Dels därför att de vita är fina men även för att de i sin tur kan ge utmärkta magpies.

ponytails
0

Grattis! Det är jag som har döpt Lapplena Flört

Vilka var Lapplenas föräldrar?

Creation
0

Ojdå, vilken slump! Sannolikheten för att fyra av fyra ungar skulle bli dew i denna kull var mindre än 4/1000(0,4%). Lite kul, tycker jag ändå.

Grattis för ungarna! :-) De är jättesöta. Tråkigt bara att det inte blev något att spara.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

Hurra för fina dews! ;) Även om det förmodligen inte var vad du mest önskat dig :P 

Grattis till Lapplena och dig!

Hanna 

Atensia
0

Åh så söta! Grattis :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Arinah
0

Tack för grattis. Intressant med sannorlikhetssiffrorna, kullen blir unik på sitt eget sätt.

De har fått namn nu i samråd med dottern, namnen syftar på färgen:-) Killen fick heta Kokos. Flickan utan öronveck Kisel, flickan med veck vänster öra Kvarts, och flickan med veck höger fick namnet Kalium.

#7 Chokladfabrikens Nimbus 2000 är pappa till kullen. Undrar hur många DEW som dyker upp hos dig:-)

#8 Lapplenas föräldrar:

e Nevian Severi

u Duettens Jarrow

liliane
0

Vilka passande namn på dina små sötnosar!

Isnona
0

Sotade dews, det som är så fint Kyss! Grattis!

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Svea-
0

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.