Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: uppfödare
Läst 8522 ggr
godisgrisen
0

SMF 446 Chokladfabrikens hemsida

http://chokladfabrikens.se/ Jaha hoppas att detta är en länk nu då. Jag kan inte länka det är det mest obrgripligaste jag vet. (Ni ska inte tro att jag gjorde det själv… för jag förstår inte detta).

MEN OM dt funkar så är detta min hemsida.

[Tisslibiie]
0

Jättefin!^^ Urgulliga bilder :D

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
0

Nej fungerar inte :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Strawberi]
0

Det är faktiskt jag som gjort själva hemsidan…

godisgrisen
0

Helt bortsett från att jag är jätteirriterad över att jag troligen är den enda i hela världen som absolut inte fattar hur man länkar någonting så är detta min hemsida.

Nsturligtvis har datasnillet jag inte kunnat göra den själv utan fått ovärderlig hjälp av Linnea Berg Strawberis hon är bäst i världen! Tack min hjälte! Linnea har designat och fixat alla texter och bilder som jag överöst henne med i en himla röra…

Allt är inte helt klart men det mesta.

Saknar ni något eller har åsikter så får ni gärna tycka till!

godisgrisen
0

#4 Hej hjälten!

[Strawberi]
0

#5 - Jag gör allt för minna vänner :-)

Creation
0

Åh, äntligen! :-) Jättekul att få lite bättre överblick över uppfödningen! Sidan "Planerade kullar" verkar dock inte funka?

Grattis!

#5 Menar du hur man länkar på iFokus? Det kan du läsa om hur man gör HÄR. :-) Jag tror att det är lättare att förstå med bild.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

godisgrisen
0

#8 Planerade kullar är inte klar än… inte utställningar heller skulle jag tro. Nu har jag skrivit och skickat detta till L så det kommer nog snart när hon hinner. Möjligt det finns annat pyssel som ska fixas också… ett par småpojkar som är till salu tex.

Nej jag menar länkar överhuvudtaget… jag är heltenkelt inte gjord för att fatta sånna här abstrakta datortekniska manövrar. Jag har dyskalkyli så jag kan inte hantera siffror och datoranvändandet är upplagt på samma sätt som matematiskt tänkande jag kan helt enkelt inte det. Det gör mig rasande ibland för jag känner mig så korkad… jobbigt bara.

Men visst är sidan fin! Linnea kan hon! Kolla in den grönblå färgen som hon valt som bas, supersnygg! Exakt den färg jag skulle ha valt själv!

Texterna och bilderna har jag ju gjort själv, skriva och fota kan jag ju men snickra ihop allt hade jag aldrig klarat utan Linnea!

[Strawberi]
0

Jag ska fixa det när jag blivit bättre. Är nämligen sjuk just nu. Men efter det så!

[exsh]
0

Väldigt fin hemsida! Och du är absolut inte den enda som inte förstår sig på hur man ska knåpa ihop en hemsida! Jag har försökt ett 50-tal gånger, men jag fattar i-n-g-e-n-t-i-n-g! ;)

Och tycker att bilden på Quiddith är helt underbar! :)

Abico
0

Äntligen! Kalasbra :)

Hanna 

Arinah
0

Jag gillar verkligen din hemsida, jättefin! Fina bilder var det oxå. Får jag länka från min hemsida?

(Och bra jobbat Linnea!)

Caspia
0

Oj, vilken mikroskopisk teckenstorlek! Plockar fram förstoringsglaset. Flört

Fina bilder och lättmanövrerat! En jättesnygg hemsida med bra teckensnitt. Bra också att menyn går att scrolla ner på utan att texten följer med (plussa teckenstorleken på skärmen så ser ni vad jag menar).

Några småsaker jag stör mig på bara… Jag trodde att uppfödningen heter Chokladfabrikens (alltså med s på slutet) inte Chokladfabriken som det står i headern och menyn. Vilket ska det vara? I webbadressen är namnet felstavat, chokladfrabrikens. Det gör det nog svårare för folk att komma ihåg adressen.

Envishet och drömmar

Myosotis
0

Äntligen! Så roligt. I stort en fin sida med bra design & innehåll. Synd med adressen som #14 påpekar…

Några små synpunkter:

- för mycket text och inga bilder alls på presentationssidan; blir för tungläst.

- länkar från födda kullar-sidan är lite otydliga/ologiska - det är svårt att förstå att de är två stycken, en till kullar 2010 och en till kullar 2007-2009

- personligen tycker jag det är bättre med nyare kullar överst och tidigare kullar nederst såsom du gjort på kullar 2011. För de äldre kullsidorna är det för tillfället gjort tvärtom

- eventuellt vore det snyggare med någon annan bakgrundsfärg än den kallt gröna som är där nu. Men det avgör nog en konstnär bättre än jag!

godisgrisen
0

Felstavningen i webaddressen är en pinsam historia. Det var sonen som skrev fel i sitt raseri över att jag är så korkad med datorer, normalt stavar han bra så det var ilskan… Jag såg inte adressen innan allt var försent… men jag ska försöka ändra det om det går.

Teckenstorlek är det bokstäverna det? Nja lite små kanske vi klurar…

Den kalla gröna färgen och alla typsnitt gillar jag verkligen så det vill vi inte ändra.

Det där med födda kullar upplägget håller jag med om att det är lite svårtolkat. Vi pratar om det min designer och jag…

För mycket text kanske det är… men jag tänkte så här: Jag ville ha med den texten och om folk orkar läsa får de göra det annars slipper de… När jag själv tittar på hemsidor läser jag sällan all text så denna är tänkt för de ihärdigaste och mest nyfikna.

Mer bilder funderar jag på att det ska bli kanske inte i presentationen utan som en egen flik med en massa bilder som tål att tittas på.

Och ja det heter Chokladfabrikens… det felet hade jag helt missat faktiskt!

Jag tycker Linnea är fantastisk jag som lyckats göra det här så bra. Nu ska det bara finslipas så är det ju alltid när man gör något att man ser det bättre genoim andras ögon. Nu är hon sjuk stackaren men när hon orkar så kommer det mer.

#13 Det är klart du får länka från din sida! Får jag länka din?

Myosotis
0

#16 förlåt, det känns som jag bara klagade en massa. Upprepar igen: JÄTTEKUL att ni äntligen har en hemsida för SMF 446 Chokladfabrikens!!

Jo visst är typsnitt etc snygga och jag orkar läsa presentationstexten men det vore ändå roligt med ngn bild här. Inte bara på separat bildsida. Ifall du inte vill ha foton på er själva (förståeligt, man vill ju vara lite anonym också) kan du väl scanna in någon av dina teckningar som är så vackra?

Ytterligare liten petig grej: såg att inte alla kullarna har namnen i samma ordning som ungarna sitter från vänster till höger på kullfotot. Det är alltid roligt för de som kanske tagit över ett marsvin i vuxen ålder att upptäcka bebisbilder på sitt eget marsvin på uppfödarens sida.

godisgrisen
0

#17 Ja kanske det ska in någon bild här o var ska fundera på det…

Ja jag insåg när jag skickat flera kullar till Linnea att jag slarvat och inte hade lagt bebisarna i ordning. Jag skrev texten först och letade sen upp bilderna bara slöhet faktiskt… Jag håller med om att det hade varit himla bra det är helt mitt slarv och sen lathet eftersom jag inte rättatade mitt slarv. Jag antar att det går lätta att fixa om min slav orkar… Det där har jag redan funderat på och ångrat lite.

Nej jag tycker inte att det bara är klagande. Det kallas konstuktiv kritik och det hade jag ju faktiskt efterlyst. Det tas tacksamt emot.

Atensia
0

Vilken snygg hemsida! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

FeliciaS
0

Kul att ni har en hemsida nu :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Maijah]
0

NICE! Skrattande

Svea-
0

jättefin hemsida!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.