Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 4777 ggr
Aristarcos
0

Äter era marsvin lika snabbt ?

Vi har ju tre marsvin,men det tredje äte inte lika snabbt som de andra två ( och det har alltid varit så) men hur är det för er andra, äter de lika snabbt eller är det skillnad i era djur grupper ?

elsasputte
0

Jag har bara två marsvin så jag har inte så många att jämföra med..

Men min ena hane är mer matgalen än den andra. Dock är det inte sååå stor skillnad på dem, men endå. Maten försvinner snabbare för han Glad

Moctezuma
0

Jag har bara två nu, men jag har märkt skillnad mellan mina marsvin. Förut hade jag två marsvinsbröder som åt ungefär lika snabbt. Nu har jag två som inte är bröder, och den ena äter säkert dubbelt så snabbt som den andra :D Man hinner knappt ge en persiljekvist innan han has tuggat i sig den och vill ha mer. Sen syns det lite på deras kroppsform också, hrm.

Fridaaaa
0

I ena buren bor det två matglada herrar, i den andra buren är bara den ena matglad, den andra äter lite försiktigt och sakta:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Abico
0

Nej mina äter inte lika fort, eller mycket. Somliga av marsvinen nästan suger i sig maten, den är borta på en sekund. Andra sitter och filosoferar medan dom äter :P

Hanna 

Misarn
0

Ingen av dom äter snabbt, dom tar nån tugga då och då och spar maten Tungan uteförutom när det gäller gurka, då blir det full kalabalik och alla ska ha så mycket som möjligt och äta upp det så fort som möjligt Tungan ute

Aristarcos
0

Det var skönt att höra att flera har som oss bland marsvinen Skrattande

AndreasEn
0

Det skiljer sig mycket på mina marsvin, den yngsta på 2 månader (Gizmo) slurpar i sig maten, den största(Reina) äter "normalt" (ofta slåss de två om den sista maten genom att rycka ur maten ur varandras munnar) medan den mittersta på 3 månader(Sylvanas) är fin av sig, hon ger inget ljud ifrån sig när hon äter heller och när hon pratar så låter hon "pompös" och fin av sig, även tigger hon aldrig. Samt när de två andra dricker vatten så hör man det på långa vägar men den fina damen Sylvanas slickar lätt o dricker ungefär en droppe i taget sen tvättar hon sig, sen dricker pyttelite till och tvättar sig, man skulle nästan kunna tro att hon var från en adlig släkt.