Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 7221 ggr
Misarn
0

Nafsande marsvin

Glömde fråga, brukar era marsvin nafsa och bita och dra i ex.handduken som dom sitter på!? Brukar dom även nafsa i era fingrar och armar!?

Fridaaaa
0

Nepp inga av mina marsvin gör det, Morris nafsade när han kom till oss, då hans förra ägare inte tagit bra hand han alls, men han slutade med det efter att han hade varit hos oss ett tag :) Men inga av mina andra marsvin nafsar. Ska dem inte göra heller, ohyfs:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Liinda]
0

Några av dom brukar börja bita och slita i handduken om dom sitter på den eller i mina kläder om dom blir suriga på mig eller om dom är akut kissnödiga.

Blomkrukan
0

Polly brukar nafsa mig på halsen när hon vill tillbaka till buren.

Abico
0

Dom flesta av mina biter och drar i mina kläder när dom blir kissnödiga och vill ner i buren. Det är bara bebisar och ungdjur som smakar på mig, jag upplever att det försvinner när dom blir ett par månader gamla.

Hanna 

Misarn
0

För våra gör det hela tiden, även när dom är ute på golvet nafsar dom i fötterna på en Tungan ute

[freijo]
0

Mina pussas dock väldigt mycket, men ett av mina marsvin nafsar och drar i kinden och näsan på mig när hon måste kissa :)

[exsh]
0

min ena hane gör det, men det är mer som att han smakar lite.. inte som att han vill mig illa :)

[Aquelegia]
0

En utav mina honor var extrem med det skulle alltid nypa i skinnet och dra i tröjer etc. Höll ett finger under hennes haka och drog upp huvudet en liten bit varje gång hon försökte närma sig bitbart. Hon hade bara fastnat i tonårshumörets beteende men det går att träna bort :) Båda mina hanar som också gjorde så har nästintill slutad med det genom samma metod :) Mina gjorde det för dem blir lätt rastlösa i famnen. Får lära dem att slappna av ^^

[Maijah]
0

Mina brukar smaka lite på fingrarna ibland men de smakar ju bara, inte nafsar. De gillar dock att tugga på både handukar, fleecar och tidningspapper ;-)

Lyan
0

Mina kan smaka lite och att dra i saker är ju kul :-P

Jag kan inte lägga in bilder på min dator just nu men jag tog foto på pappret vi var tvungna att hålla framför Annas nos när vi tog blodprovet. Först gick det inte för det ville inte komma något blod och Anna var irriterad redan då och nafsade rätt så hårt ett par gånger. Satte ner henne och tog de andra först och när Anna skulle upp igen tog jag en rejäl bunt med papper framför henne för att skydda mina fingrar. Var tur det för det var bara slarvsylta kvar av pappret och hon lyckades även komma förbi och bita mig ett par gånger. Fast blodprovet togs trots hennes protester och hon testade helt fritt så det var helt klart värt en hög sönderslitet papper och ömma fingrar!

Misarn
0

#8 Du sa att du tränade bort det, hur gjorde du då? Jag brukar säga nej bestämt och blåsa på dom när dom börjar nafsa Tungan ute

[Aquelegia]
0

#11 skrev i inlägget hur ^^

[Sicali83]
0

Jag tycker det är lite olika hur aktiva de är. Casper är ju mitt "ADHD" marsvin, han är mer aktiv och rastlös och far och flänger och då blir det lätt ett nyp i fingret eller tröjan emellanåt.

Vilda är istället lugnet självt och hon skulle aldrig drömma om att tugga på mina fingrar, däremot hade hon en dum ovana förut att hon gärna ville äta på mitt hår men det har hon slutat med.