Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3420 ggr
paulina-amark
0

Tips på bra våg?

Vad använder ni för våg när vi väger era marsvin? Köpte en köksvåg från Claes Ohlsson idag, men den fungerade inte alls, plattan var för liten och grisarna vägde olika varje gång jag vägde dem…

Fridaaaa
0

Har en digital som jag traderade hem :) Fungerar super:P

Sätt en skål på vågen, nollställ och sedan sätt marsvinen i skålen:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chickwheels
0

jag har våg från coop. en liten svart fyrkantig slimmad glasaktig digital våg.. skit snygg och väger bra :)

är marsvinet stort så sätt på en fyrkantig typ matlåda först och sätt på vågen. sen sätter du marsvinet i lådan o väger :) se till så marsvinets vikt är centrerad på vågen :)

den vågen jag har e skit bra.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

nimroda
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min är från ikea och är super bra =)

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

paulina-amark
0

Tack för era svar! Att man kan sätta dem i en skål tänkte jag inte på att man kan göra. Ska testa det på direkten :D

chickwheels
0

ta någe litet så den inte täcker där du kan se vad vikten är… så du inte ställer skålen ocentrerad på vågen. :)

chickwheels
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut när vi väger grisarna hemma.

Efter bilden togs så räknade jag även ut viktändringarna.

Första vikten togs efter ett par dagars grönsaksuppehåll (ekonomisk katastrof) och så fick de grönsaker igen igår.

Fridaaaa
0

#6 Ingen bild ;)

chickwheels
0

#7 Datastrul :S Grrr. Men nu så.

Fridaaaa
0

#8 Så ja ;)

[Alvdansen]
0

Köpte min på Biltema + en stor plastskål på Ö&B. Funkar perfekt, skålen passar perfekt på vågens runda yta och marsvinen sitter tryggt där i! :)

[Liinda]
0

Jag har en från claes olhsson. En stålfärgad med en stor skål på. Fungerar jättebra :)

paulina-amark
0

Jag testade att ha grisarna i en liten skål när jag vägde dem. Men vågen visade ändå olika varje gång, även fast jag ställde skålen på precis samma ställe :/ Blir väl att köpa en annan våg, skulle ändå behöva en ny köksvåg :)

chickwheels
0

#12 har du kvittot kvar så returnera skiten då.. tråkigt me kassa grejer.

Den vågen jag har visar exakt samma varje gång, testar lite olika possition innan jag skriver ner resultatet och det blir alltid samma så länge marsvinet är hyffsat centrerat. tror själva vågplattan är riktigt bra "upphängd" så att säga.

Men vågen kosta ju en 200 också. minns inte riktigt vad det var, men ganska så dyr.

(Fint namn förresten ;) Heter samma. Kallat mig för Paulina sedan ja va 8 år, men heter väl igentligen Paulin om man kollar papper. Ska ändra och lägga till ett a :D)

paulina-amark
0

#13 ja det har jag, så får nästan ta och göra det, det är inte precis lite viktskillnad utan den kan visa fel på ca 100 g.

Haha tack ;) vad roligt att vi heter samma :D