Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 5249 ggr
Blomkrukan
0

Sjukdom igen : (

Jaha, då var det dags igen…

Såg rödfärgat kiss för någon dag sedan. Samma dag hade jag lagt ner spån från en nyöppnad spånpåse. Funderade på om det var något i spånet som gjorde kisset rött eftersom det kom så plötsligt. Jag har försökt komma på vem av dom det är som kissar rött. Igår la jag en tjock handduk mellan spånet och lakanet för att inte spånet skulle "smitta" lakanet om det var det som reagerade med att bli rött. Lakanet var rött ändå så jag bestämde mig igår för att ringa till djursjukhuset idag.

Imorse när jag kom upp så hittade jag två konstiga bajsklumpar. Det var inte dom vanliga bajspluttar som blir utan det var som en enda stor. Tillräckligt hårt för att inte kladda fast på lakanet men tillräckligt mjukt för att bli en klump. Dessutom var det blod i bajset. Hittade även mörkare blodfläckar lite varstans.

Slängde mig på telefonen och ringde till veterinär. Dom diskuterade länge och kom fram till att vi skulle testa att avvakta till imorgon. Då skulle jag även hunnit ta redan på exakt vem av dom det är.

Så nu sitter jag här och är så otroligt orolig igen. Molly gick ju bort helt nyligen och nu är det någon annan som är sjuk. Kommer det någonsin sluta? Eller är jag en sådan kass ägare att jag inte ens kan klara av att hålla dom friska? Vad har jag gjort fel?? Är det ett tecken på att jag inte ska ha marsvin?

Fridaaaa
0

Nej det är inget du har gjort fel, ibland har man bara otur :( Hoppas att det blir bra! Håller tummarna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ponytails
0

Om det är blod i bajset så är det akut. Men kanske kommer det från blodig urin som är kissat på bajset? Då är det inte jätteakut.

Till blod i avföringen gäller det att snarast möjligt köpa Diarsanyl. Finns på apotek, veterinärer och Granngården.

Hoppas det blir bra snart igen.