Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 4994 ggr
Madzan
0

Marsvin o Hamster

nu har jag fått ett av mina marsvin och undertiden ställde jag hamsterburen i marsvinsburen med en dvärghamster i som sällskap funkar det tills de andra marsvinet kommer?

de verkar gilla varandra iaf :)

Fridaaaa
0

Dem förstår inte varandra, pratar helt olika språk osv så bättre att inte ha hamstern där-

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Liinda]
0

Dom har inget som helst utbyte av varandra och jag skulle tro att det är mer störande för dom att bo tillsammans. Speciellt med tanke på att dom sover olika tider på dygnet.

Atensia
0

Nej jag skulle inte ha hamstern tillsammans med marsvinet!

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Emmsann
0

Ska inte dvärghamstrar bo två och två också eller är jag helt ute och cyklar?

Tror bara hamsterburen tar onödigt stor plats för marsvinet i marsvinsburen och det gör nog mer skada än nytta och som #2 säger så förstör dom nog varandras sovrytmer. Jag tror ditt marsvin kan leva ensam fram tills det nya kommer om det är inom en rimlig period :-)

//Emma

diva
0

Både guldhamster och dvärghamster ska bo ensam. Dom kan till och med äta upp varandra om man har fler än en i samma bur. Håller med #4 att hamsterburen tar för mycket plats i marsvinsburen.

Ts

Hur länge kommer marsvinet att vara ensam. Nån vecka eller så kan inte göra så mycket kan jag tänka mig. Bättre det än att klämma in en hamsterbur i marsvinsburen. Du får hålla på mycket med marsvinet då hon är ensam tills hon får en kompis

Emmsann
0

#5 Okej men dåså! Mitt fel :-P

//Emma

Royalz
0

#4 Jo visst ska dvärghamstrar, utom kinesisk hamster bo minst 2. Men det är ofta dom slåss så därför bor många ensamma.

Fridaaaa
0

#4Dvärghamster kan bo 2 och 2 ja, men inte guldhamster.

#5 Du har fel, guldhamster lever själva, men inte dvärghamster

diva
0

#8 Hm konstigt då jag själv har upplevt det jag berättade. Vill inte beskriva det för det var rätt vidrig. Efter det så har jag bara haft ensamma dvärgisar. Min syterson var med om exakt samma sak.   Därför så har jag alltid trott att dom ska leva ensam.

Fridaaaa
0

#9 Dem kan leva 2 och 2 men dem kan leva lika bra själva också :)

diva
0

ok.

UlrikaD
0

Dvärghamstrar går under exakt samma lag som marsvin och råttor. De SKA vara två om inte särskilda förhållanden föreligger. T.ex att de slåss osv.

Men det betyder inte att man enbart ska köpa ett djur för att det är bekvämt för en själv. Då ska man satsa på guldhamster istället.

Och som tidigare har skrivit, hamster och marsvin pratar inte samma språk och stör sig mer på varandra än vad de har varandra som sällskap. Så låt marsvinet få en marsvinskompis istället.

Fridaaaa
0

#12 Okej det visste jag inte, tack för att du sa det :) Trodde att det gick bra både själva och ensamma. Guldhamster vet jag ska vara själva, för det är ensamdjur :)

Madzan
0

i djuraffären sa de att de kan leva ensamma :S

Denna kommentar har tagits bort.
Emmsann
0

#14 Djuraffärer är dessvärre inget att lyssna på.

//Emma

Fridaaaa
0

#14 Djuraffärer ska man många gånger inte lssna på dem säger t.ex att marsvin kan leva ensamma, att det är okej att ha hona & hane ihop osv så lita inte på djuraffärer, finns väldigt väldigt få bra djuraffärer som ger bra info.