2hanar o 1hona?
Nu har jag två underbara hanar, de är super trevliga och keliga, skulle gärna vilja ha en till marsvin, tänker på en hona, min fråga är kan det fungera med två hanar o en hona om de kastreras? eller skulle det vara bättre med två honor och två hanar?
Jag har en bur på 150x70cm, vi funderar på att bygga den till två våningar ifall en eller två marsvin till flyttar in.
Tro ni att det blir bråk eller kan det fungera?
Båda pojkarna är unga och flyttar det in någon så blir de också unga marsvin.
2 hanar ska inte bo med honor även om dem är kastrerade, könsdriften försvinner inte vid kastrering, bara att dem inte kan bli pappa.
Max en hane bland honor, aldrig 2.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aldrig flera vuxna hanar ihop med honor, det blir garanterat slagsmål.
Jag föreslår att du antingen köper två honor som kan bo ihop eller kastrerar bägge hanarna och ger dom varsin hona och egna burar.
Hanna
#2 Ja eller har 2 hanar i en bur och 2 honor i en bur, så slipper hon riskerna vid kastrering :)
#3 - Ja, precis som jag skrev först.
Hanna
Men skulle man kunna ha då fler honor i samma bur?
två eller tre honor och en hane? är det så ni menar?
Men max en hane med honor, eller har jag förståt fel?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Precis, när det kommer till honor kan du ha "hur många som helst", men i denna honflock ska det endast gå en (kastrerad) hane då det annars blir bråk mellan hanarna.
En annan "regel" med vissa undantag är också att ha max två hanar i en bur då det annars finns risk för bråk.
#5 Precis!:)
#4 Missade det
Nu förstår jag 
Stort tack, då är det bara att övertyga maken om fler honor hemma 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker att du ska utgå från dom marsvin du har nu och hanar är ju jätte sociala och framåt men honor är ju speciella dom med men det beror ju på vad det är du vill ha men jag skulle rekomendera precis så som dom andra skrivit 1 hane + 1 hona eller 2 hanar i egen bur och 2 honor i egen bur
#9 Tack, jo då, nu är tanken att det blir två honor i egen bur. Har en vännina som ska omplacera sin hona, så tanken är att jag ska ha henne och då ska jag snart leta efter en kompis till henne i egen bur 
Grabarna jag har är super keliga och mysiga, men jag blev erbjuden den honan och jag hade redan innan tyckt att hon var mycket gullig och nu när jag blev erbjuden henne så ville jag inte säga nej, så nu är maken också övertygad om två honor i egen bur