Västras KM i Rävlanda 5/3-11
På måndag är det sista anmälningsdag till Västras KM i Rävlanda - glöm inte anmäla 
Ska du dit och med vilka marsvin?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag anmälde precis flickorna:
- Luneas Pimienta 11,5 mån i Pet
- Mantikora 3 mån i Pet
Mvh Felicia
Jag har en grym plan här nu med tanke på att det är ett tag tills utställningen, eller ja, ganska exakt en månad, så därför tänker jag anmäla tre av fyra grisar här hemma!
- Luneas Äppelmazarin, Pet
- Caviecares Mac, Ras, Pet
- Sídhanar, Ras, Pet
Med tanke på att det är KM och allt så går jag in för det den här gången ;-)
//Emma
#2 Jag gillar din idé ;) Jag har dock megamycket i skolan veckan innan utställningen och kommer bara hinna förbereda inför pet, och max 2. Dessutom är jag pank *s*
Mvh Felicia
#3 Här ekar det i plånboken men jag tänkte panta burkar eller något ;-) Hahah skämt åsido så illa är det inte än. Jag hade gärna bara ställt i pet men jag känner mig tvingad att ställa dom i ras för att se hur dom utvecklas. Tycker dom borde införa något bord på utställningar där man kan få djuren rasbedömda utan cert och ck å allt bara man får veta hur de växer, for free ofc!
//Emma
Glöm inte bort att anmäla er till årsmötet också! Säg till i samband med anmälan :)
Jag anmälde Witiwis Tindra och Solchanar till ras bägge två.
Hanna
Jag ar anmält och betalat redan ;) gortt att slippa tänka på det
Lillefot Ost och pet
GP Anki Ost
Luella Pet (är inte utställd sen förr förra året )
Ville Ras Och Pet
Chappuccina Pet
Ada Pet
Louie ost och Pet
Abbyline´s Summer Is Here! (pet)
Uno (ras, pet)
Blev mer än vanligt men det får gå =) CVi ska även vara med på årsmötet =)

Nu har vi anmält våra tjejer :) :
GP Humlan - Petklass & Klippta långhår - 48 mån.
GP Kanel - Petklass - 39 mån.
Skuggan - Petklass - 20 mån.
Glöm inte anmäla nu i dag är sista dagen ;)
Måste fråga.. Vad menas med KM?
#9 - Klubbmästerskap, bara medlemmar i lokalavdelningen kan anmäla sig och hela utställningen är inofficiell.
Hanna
#10. Ahh okej!
Idag såg jag att bekräftelsen kommit! Men "Rex jr" står inte med trots att jag anmälde min rex till ras. Konstigt…
//Emma
#12 - Maila kommisarien och fråga, han kan ju ha fallit bort bara.
Hanna
Jag har förresten lagt upp bekräftelsen på Västras hemsida om det är någon som inte fått den men är intresserad.
Hanna
Hmm, frågan är om jag inte ska låna bilen och ta mig till min första marsvinsutställning! Vet ju faktiskt var det är, tar inte så lång tid… Har inga egna marsvin just nu men vore kul att träffa några!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#15 - KM:et är ganska litet men du är varmt välkommen om du vill komma och titta :)
Hanna

#12 Hur gammal är han då? Han har inte blivit senior?
#17 Det kanske han har blivit :-0 Hahah ja det har du rätt i. Men det står väl inte rex S någonstans där heller?
//Emma
Hur Går det för er andra med förberedelserna? Själv livet kg mega mycket efter :( nackdel när man jobbar tull 18 på kvällarna. Men har 7 djur kvar att fixa får försöka ta mig i kragen i kväll när jag kommer hem då ska det nog bli bra :)
Jag har inte börjat å ändå har jag en snöboll att trimma och ett strävhår och en himmla massa pettisförberedelser…
//Emma
Framåt elva idag är det lagom att komma om man vill komma och titta på utställningen :) Vi ses!
Hanna
Blev inget med att titta, tog med kaninen till mamma och var utei trädgården i den häääärliga solen istället!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Nu har jag landat här hemma och idag kom jag hem med hela TRE rosetter! Idag var det Sidhanar som knep flera placeringar både i BIS Jr finalen och BIS pet Jr finalen samt vann hela racet trots att det var en massa grymma grisar som sprang fort och Mac kom tvåa i sitt heat i Gurkätartävligen, trodde aldrig han skulle trycka i sig gurkan så fort!
Sidhanar, Ras 87 poäng, 1/1 BIR J och BIS Jr 3
Pet 91 poäng, 1/5 och BIS Pet Jr 1
Caviecares Mac, Ras 86 poäng, 1/1 BIR J
Pet 88 poäng, 5/6
Och Luneas Äppelmazarin strök jag eftersom han hade små sår efter sin burkompis.
Tackar västra för ännu en rolig och lyckad utställning där allt gick smidigt och inga oklarheter framkom från min sida iaf, skönt :-)
//Emma
Även för mig gick det fint, mina goa flickor placerade sig i varsinn Petfinal. Mantikora (3 mån) blev BIS Pet jr 2 och Luneas Pimienta (12 mån) blev BIS Pet 10 :)
Mvh Felicia
Västra måste ha finaste pettarna i Sverige, aldrig trodde jag att det skulle vara så svårt (och roligt!) att döma pethonorna idag som det faktiskt var :P
Solchanar blev 1/2, BIR och BIS Jr 2
Witiwis Tindra blev 1/1, BIR och BIS 3
Så det får vi väl vara nöjda med ^^
Hanna
Även jag kom helskinande hem igår =) nöjd med dagen och resultaten =)
Ville Bliev Bir j i sin klas med 84 p (han va ensam) oplacerad i bir finalen
i Pet blev han 5/5 med 89p han behöver lägga på sig med men han är å andra sidan bara 3½ månader
Luella fick 92 p men oplacerad i petfinalen men fick hp för ögonen (komkmer inte i håg exakt vad)
Lillefot fick 90p i pet blev 2/5 och kom till pet final men oplacerad där.
I ost blev han bis ost 2:a :) fick även et hp fö Lovande peteis =)
Anki blev bästa ost 3 stäldes inte i pet.
#27 - Luella fick HP för dagens häftigaste ögon :)
Hanna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Resultatet från igår:
GP Humlan (48 mån):
Petklass: 93p, BIS Pet 3.
Klippt långhår: 92p, BKL 1.
Gurkätartävling: Ingen final.
Marsvinsrace: Bästa racare 5.
Årets rosetterna delades ut och Humlan blev Årets Bästa Klippta Långhår 2010 (västra) :)
GP Kanel (39 mån):
Petklass: 92p, ingen final.
Gurkätartävling: Bästa gurkätare 4.
Marsvinsrace: Ingen final.
Skuggan (20 mån):
Petklass: 91p, ingen final.
Gurkätartävling: Ingen final.
Marsvinsrace: Ingen final.

Oj …Undrar vad som hände med min dator, blev så många!
Om någon vill får den gärna ta bort dom som blev för mycket ovan…
Grattis alla!
Verkar som det var höga poäng i petten :)
Är störtnöjd med gårdagen! Min lilla esther debuterade på 90 p och skötte sig kalasfint! Verkar mkt lovande för framtiden… 
GP Anton fortsätter att förvåna mig och blev Bästa Pet 2… Han har varit med på 4 utställningar med resultatet Bästa Pet 1, 4 ,1 o 2!
Han som jag tänkte omplacera i höstas… 
Målle fick HP för sin "moderna uppklippt frisyr", men gick inte till final på sina 91 p, så det låg nog högt i poängen igår.
Jättetrevlig utställning, nu siktar vi på Landskrona 2 april!