Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 575 ggr
paulina-amark
0

kan han gå ensam?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har två hanar som har gått tillsammans i några månader (funkade inte jättebra ihop) och en av dem ska sättas ihop med två honor snart. Undrar då om den andra hanen då kan gå ensam? Han är 6 år och har aldrig gått ensam tidigare. Men tror ni det skulle det funka om han gick i en bur nästan vägg i vägg med de andra? Jag menar att han inte dör för att han är ensam?

Fridaaaa
0

Om nu hanarna inte går så bra ihop, hur gör du om ca 6 veckor när hanen som går med honorna inte ska gå där mer? Dem får ju inte gå ensamma.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

SÅ blir det ju oftast när man ska sätta en hane med honor, att burkompisen får gå ensam ett tag. Det kan ju bli problem sen när man ska sätta ihop dom igen, men det brukar oftast funka.

Maggie89
0

Jag hade en hane som inte gick ihop med någon annan. Han gick galler mot galler med dom andra och han mådde hur bra som helst.

Pröva och se hur han beter sig.

paulina-amark
0

#1 hade tänkt som #3 sa att ha de i en bur med ett kompostgaller i mellan.

Okej, men jag testar då och ser hur han beter sig :)

[Liinda]
0

Ska den ena flytta till honor och stanna där eller är det bara tillfälligt vid en parning?

chickwheels
0

kompostgaller är nog för stora öppningar i för att det ska va säkert att ha som buravdelning tyvärr. jag skulle ju haft kompostgaller som dörrar till mina skåpburar men blev starkt avrådd pga att folks marsvin fastnat och hängt sig m.m i gallren :(

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

paulina-amark
0

#5 Tillfälligt för parning :)

#6 Oj usch vad hemskt :( nä men då får det la bli något annat slag av nät, hönsnät kanske, fast det är kanske lite väl vasst?..

chickwheels
0

hönsnät har jag i dörrarna nu. Frågan är ju om inte killarna kanske kan bli så sura på varandra att de hugger genom nätet? jag vet inte, har ingen erfarenhet av det så ja vette sjutton.

Jag satte ihop alla mina killar igen efter att de parat varsin tjej och de fungerar.

Albin och Alfons är syskon, de separerades o sattes till varsin hona sedan 28e dec. Albert och Krash sattes också de till honor runt den tiden och var med dem lika länge. Nu för ca 1½-2 veckor sedan så satte jag ihop Albin och Alfons igen och de fungerar fint, de är ca 2 år gamla. Något tjaffs har de varit och lite förföljelse i buren, men de funkar ihop :)

gammelgubbarna som är dryga 3½ år gamla fungerar ihop utan minsta tjaffs. de har aldrig träffats innan heller, de gnisslar tänderna åt varandra ibland men inte mer än så. De äter tillsammans och sover ihop m.m.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg