Luna förlorade hela kullen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu är det ledsamt här hemma. Chokladfabrikens Luna som mått strålande under hela dräktigheten klarade inte av att föda fram sina ungar. Efter ett par timmar med krystvärkar som inte gav resultat fick jag hjälpa henne. Hon var då riktigt trött och började bli utmattad. Jag lyckades få ut första ungen som inte levde, sen kom resten utan problem, men de var döda de med.
Hon är fortfarande trött, men har fått i sig Fortimel, hö och persilja.
Det är även bekymmer med Duettens Lapplenas kull på 4 vita. Hon har dåligt med mjölk och de går inte upp som de skall. Matar på med Fortimel. Alla ungarna där är pigga och popcornar runt ändå.
Nu tog jag två av dessa till Luna som tog emot dem som sina egna, hoppas att det skall funka och att Lunas mjölk rinner till.
Vi har på kort tid fått tre kullar och bekymmer med alla. Chokladfabrikens Minervas minsting som vägde 54 g har dock gått upp massor och är nu som vilket marsvinsbarn som helst.
Det är fantastiskt roligt och underbart med marsvin som får bebisar, men det här är sånt som kan hända. Det måste man vara medveten om. Honorna kommer tas ur avel och få leva pensionärsliv.
Sorgligt! 
Vad sorgligt :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fy så tråkigt. Hoppas att Luna tar till sig fosterbarnen!
Det är välditg tråkigt när det inte går som man önskar och hoppas. Otur att det blivit så tre gånger på rad för er, förhoppningsvis vänder det nu :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Åh nej vad tråkigt! Så sorgligt med bebisarna.
Hur är det med Luna-pluttan då?
Det låter lite som när Ogg fick sin kull fast då klarade sig en unge. Ogg var så himla slut efteråt att jag inte trodde hon skulle klara sig men hon kom igen och blev snabbt sig själv igen. Hoppas Luna gör lika.
Ojså tråkigt, hoppas allt löser sig så bra som möjligt för alla bebisar och mammorna..
Luna har återhämtat sig riktigt bra, men jag vågar inte blåsa faran över ännu. Hon har tagit till sig fosterbarnen som om de var hennes egna, tvättar och pysslar med dem, och ungarna får tutta.
Stödmatar bebisarna fortfarande och hoppas på en ordentlig viktuppgång snart.
Puh… vad skönt jag har varit orolig för den lilla pärlan.
Hoppas allt ordnar sig till det bästa nu. Det låter bra att hon fått fosrerbarn… vita som fostermamma Luna och allt…
Får man vara så fräck att undra hur många de stackars förlorade bebisarna var och vilka färger de hade? Jag vet okänslig och ofin fråga men jag är nyfiken.
De var riktigt fina, det gör det mer ledsamt. 4 stycken, en hona resten hannar. Honan var en black magpie med sisådär teckning, en hane var DEW, en black magpie med ok teckning och en chokolate magpie med riktigt fin utställningsbar teckning.
Jag vägde dem inte, men de såg stora ut. Kanske var det det som var problemet.
Ja fy så tråkigt det är att mista ungar så. Man blir jätteledsen fast man aldrig fick lära känna dem. Det känns så snopet. Skönt att Luna mår bra i alla fall.
Jag vet hur det känns. Kramisar.

jättesorligt… kramar om er allihopa och hoppas nu att allt går bra…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Nej, så tråkigt! Hoppas att oturen vänder snart..
Men huvudsaken är att mamman mår bra förstås. Håller tummarna för att allt blir bra med henne!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.