Curling matte. JAG?
Nu ikväll fick bebbarna Fenix & Freya 3,5 v & deras lekfarbror Dorian 2,5månad flytta in i djur rummet. . Har nappat dom från dygn 1. Dorian är konvalense med ett dåligt ben.
Har haft dom i vardagsrummet. De första 2,5 vecka så var jag med de små dygnet runt. Jag sov även i samma rum som dom. De hade varmedyna. Matades varannan timme dygnet runt.
Nu får de bara ersättning några gr/dygn. Dorian får lite extra näring för han har gått ner mkt i vikt. Nu ikväll flyttade jag in dom i djur rummet med mina andra 5 honor & 2 hanar. Inte i samma burar!
De trivs jätte bra. Pratar & undersöker. Men gud vad dåligt samvete jag har….Jag måste låta mina bebbar växa upp. Nu är bebbarna & slynglarna i bur bottnar. Damerna i bokhylle bur. Ska bygga om allt.
bara jag som är curling matte?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår begreppet "curling matte"? :p Vad innebär det exakt?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Funderade också på det.
Hört talas om curlingföräldrar? Liknande sak fast med sitt djur skulle jag tro…
curling är en sport.. där man skickar iväg tunga stora puckliknande grejer över en is. två människor springer framför puckliknande grejen och sopar med en varsinn borste.
Alltså,, att bereda fri väg för sitt barn/marsvin och undvika motgångar och liknande. Inga skrubbsår, inga tjaffs med grannbarn osv osv. Hönsmamma liknande typ :) fast curlingmamma är mer menat som när det går till överdrift tolkar jag det som iaf.
Man lär av misstag och motgångar gör en stark. En del av livet helt enkelt och inget en mor bör undanhålla från sitt barn.
men jag tycker inte TS verkar vara en curlingmatte :P bara en ansvarsfull och förstående matte som orkar och vill ta väl hand om sina djur :)
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg

Jag tycker att man kan curla sina marsvin hur mycket som helst utan skada ;D
haha. Precis tog ordet curling matte från dagens curling föräldrar. Tyckte det lät bra. Sambon tycker jag är lite väl manisk
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#6 Charmigt tycker jag : ) När det gäller sina kära djur iaf : )