Riktigt blåa ögon
Wow vad häftigt det ser ut. Hur fick du till det så?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Helt mörkt rum och en blacklightlampa :-) Det var många som blev suddiga eftersom kameran inte klarar att zooma i mörkret men den med ögat är bara så häftig! Helt oredigerad, bara inlagd från minneskortet
Snyggt!
Finns det marsvin som har blåa ögon? Vet ju att det finns röda så det kanske kan finnas de med blå också? Minns faktiskt inte att jag sett någon
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 Nej det finns det inte.
#5 Är det genetiskt omöjligt tro? Kaniner har jag sett kan ha blåa ögon
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ingen aning! Men kaniner och marsvin är ju långt ifrån samma art ;) Hamstrar och gerbiler kan inte heller ha blå ögon.
Ja självklart är dom det, tänkte mest på att de var smådjur
hamstrar trodde jag faktiskt kunde ha blåa eller ljusa ögon, hade för mig att jag sett det nånstans
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 Tack :-D
Det finns marsvinsögon som skiftar i blått, detta brukar hända när det hamnat ett vitt tecken i ögat och på dalmatiner/roan. Det är ju inte samma blåa som på andra djur utan mer en liten skiftning
Caspers och Fias ögon är blå, det kan vem som helst se men på marsvin kallas det vad jag förstått inte för blå utan ruby eyes. Om jag inte fattat helt fel.

För länge sen hade vi vita marsvin och deras ögon såg absolut helt blå ut.
#11 Men hon skrev ju att de var rubinögda och inte blåögda. Däremot har de den sortens rubinögon som skimrar i blått pga roan
#13# Precis. Man kan tycka att de är helt blå men de kallas rubinögda.
Rubinögda föds ofta åt det blåaktiga hållet, men mörknar med tiden. Esther här hemma har faktiskt mörkblå ögon just nu, men hon kommer att bli rubinögd.