abessinier..med crest?
aa..min Pärlan har en virvel i pannan, men resten verkar stämma…är hon en virvel då? hade hoppats på abessinier
Det beror på hur cresten ser ut. Abessinier har som ett "hål" i pannan.
jo, men det har hon.Tack! jag trodde det var nåt rasfel…
var så säker på att hon var abessinier, tills jag kom och tänka på virveln i pannan..bra att du svarade! tack!
Men om hon inte har stam så är det väldigt osannolikt att det verkligen är en abessinier. Varifrån kommer hon?
djuraffär, men uppfödare, Jenny och Ronny nånting, men hennes öron "ligger" inte som de ska
Abessinier har i regel jättebusiga ögon. :)
men dom ligger ner lite halvt, alltså, då kankse hon är renrasig..kanske kan ställa ut i ras? eller behöver man stamtavla och så då?
Öh, ÖRON menade jag såklart. Busiga öron som står lite på halv kant.
För rasklass behöver de vara registrerade. Kontakta uppfödaren om du nu vet att hon kommer från en uppfödare så kan han/hon hjälpa dig.
oj, snabbt svar! är du inne hela dagarna ; )
jag förstod det…Jag kan nog ringa dit..har nån #garanti" från djuaffären med namn tele nr också, tror jag
Haha.. absolut inte. Men har möjlighet att gå in och kolla då och då - vissa dagar…
Gör absolut det! Om det verkligen handlar om uppfödare så kan han/hon hjälpa dig med stam och registrering.
aa..men jag vet inte om vi kommer att ställa ut så mkt..vi får se hur deg går imorrn, har just badat dom :)
Nu kopplade jag ihop ett och ett. *smart* Pärlan har jag ju sett igår… "Cresten" hon har är inget konstigt, däremot är hon inte speciellt abylik i rosetterna, saknar bl.a. höftrosetter, så hon är absolut att räkna som en korsning. Men vad är det för "uppfödarbevis" du fått?
fick ett rosa blad i djuraffären med namn på uppfödarna och så.
och mammas kompis är uppfödare och sa att hon inte var aby innan, men tack för ditt svar, men visst är hon söt!