frågor angående dräktig hona.
har frågor angående min dräktiga hona. hon dricker väldigt mkt vatten, är det normalt? vad kan det annars bero på?
har kännt lite på henne idag och igår och hon har liksom ändrat sig lite, finns nåt nere vid magen strax över könet som känndes som ett ben i förrgår, igår hade det delat sig lite och idag är det nästan en glipa på 1cm, vad betyder det?
bebisarna (?) rör på sig iallafall, som små ailens som inte får plats. hon börjar bli seriöst superstor nu, har ju läst på lite men har verkligen inte koll. vet inte när hon blev parad men har kännt bebisarna i kke två veckor, mer eller mindre, inte säker. kan lägga upp bild snart, ska bara ladda över från kameran.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Att hon dricker mycket behöver du inte oroa dig över. =) Låter dessutom som om hon börjat öppna sig lite, så vänta dig ungar de närmsta dagarna =)
#1 inte? hon dricker typ dubbelt så mkt som pojkarna gör tillsammans.
öppnat sig lite.. eh, jaha. har kollat upp det lite men fattar fortfarande, ska dom "öppna" sig på fler ställen..?
Alla marsvin dricker olika mycket. Vissa av mina dricker hemskt lite och några hemskt mycket.
Hon ska öppna sig över och under. Du borde läst på massor innan du parade henne ;o)
Enligt en tjej i min tråd så öppnar de sig "uppe" och "nere".
jag kände efter med fingrarna precis där ryggraden tar slut typ.. och de kändes som 3 "piggar".. jag tog måttet mellan de två yttre. Min flicka är ca 2 cm öppen :)
Ska leta efter "nere" nu med.
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
hehe, över och under var det visst. :)
#4 hon är tjyvparad, med sin bror dessutom, innan jag visste att han var en bror, så parningen är knappast planerad eller önskad.
#5 haha okej, marsvin är skumma djur. ingen som har en bild? fattar verkligen inte, haha.
ska se om ja hittar bilden igen som hjälpte mig.
Hona som ska föda
http://i20.photobucket.com/albums/b212/AstroChicken/FulltermSow.jpg
Hona som inte varit dräktig ännu
http://i20.photobucket.com/albums/b212/AstroChicken/VirginSow.jpg
#8 woaw. häftig bild på den dräktiga honan. men då hänger jag nästan med.
från denna tråd i ett utländskt forum..
Bra :) för debilderna hjälpte verkligen mig till att fatta var och hur man skulle känna..
Hoppas bara man förstått rätt, men de är jag hyffsat säker på då jag har andra honor att jämföra med :)
har ju klämt och kännt på henne tidigare, men det är först nu det känns annorlunda. om jag känner där svansen borde vara, är det ett mellanrum på kke en cm, och undertill, mellan "pingisbollarna" och könet är det ett lite större mellanrum.
Ett tecken på honor är dräktiga är just att dom dricker mycket vatten. Önskar dig lycka till med kulle. Har koll på det här, men skriver inte så ofta i alla trådar! :-)
#13 åh okej, då vet jag.
tack. hoppas verkligen att det går bra. eller.. ja, att det går bra med henne iallafall, hur det blir med eventuella bebisar vågar jag inte spekulera så mkt i.
#14 - Förstår det. Lycka till. Marsvin är inte särskilt känsliga för inavel. Så borde inte vara någon fara, det är då värre med Roanen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur har det gått?