Vår nya burlösning
Nu får det bestämt vara dags med en liten burpresentation. Inflyttningen skedde för två veckor sedan, men jag har inte haft tid förrän nu. Idag gjorde jag dock det sista på burarna, satte upp lister vid plexiglaset för att det inte ska vara en glipa där spån kan åka ner på golvet.
Våningarna är gjorda av två begagnade Billy bokhyllor från Ikea, 202*60 cm. Jag har sågat dem till 142 cm (invändigt). Sedan har jag skruvat ihop ben av MDF respektive spånskivor, satt in spånskiva som botten till bokhyllorna och satt plexiglas som framsida.
Längst upp på 142*57 + 118*65 cm bor Frideborg, Kurkuma och Saga. Tanken är att fyra honor ska bo där. Längst ner på 142*57 cm bor Pimienta och Mantikora.
Totala kostnaden för allt nytt material blev ca 700 kr. Plexiglaset köptes för flera år sedan, och kostade väl 250-300 kr om jag minns rätt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Bilderna är inte så kanonbra, tog dem lite snabbt med videokameran.
Mvh Felicia
Detta ser ju bra ut!
Jag har ocjkså uppgraderat marsvinsburarna till en enda stor, jag har heller inte visat något om det men ska försöka att ta lite bilder i morgon :-) Alltid roligt att se hur andra löser burfrågan och så får man inspiration!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jättefint! :)
Hanna
Ser stort ut! :) Dem trivs nog jättebra!
Jättesnyggt, som sagt! :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vad snyggt! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken fin bur =)
Jättesnyggt!
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Vart köpte du plexiglaset förresten, och hur mycket kostade det? Ska bygga burskåp i påsk nämligen(ett tag kvar, men förberedelse är ju aldrig fel).
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#9 Det finns nått som heter plexiplast också. bara så du vet - jag har för mig att det ska vara lättare att såga i, om man nu inte måttbeställer färdiga delar förstås, för då spelar det ju ingen roll. Känner inte till skillnaden eller hur materialen ser ut prismässigt. Men tänkte ändå tipsa om det, så att du har flera alternativ att jämföra med inför burbygget. :)
#9 Vad det kostade har jag skrivit i tråden, uppskattningsvis då för 2 st 21*60 och 2 st 21*80 cm. Jag köpte det på Plastmästar'n i Mölndal :)
Mvh Felicia
Jättefint!^^ Så himla smart burlösning :D
#11 Jag ville bara få fram att det är skillnad på plexiPLAST och plexiGLAS :)
Men då vet vi iaf vad plexiGLASET kostar ;) om det var GLAS du köpte å inte PLAST haha ;) -rörigt-