Vad väger ett normalviktigt marsvin?
Jag ska snart få hem en våg som jag ska låna i ett tag då tänkte jag väga mina grisar. Men undrar vilken vikt är normalt i dessa åldrar, dvs Chaos är en ch teddy på 9 månader och Toby är en teddy, han ska bli 10 veckor???
Har nämligen aldrig vägt dom innan men tänkte att det skulle vara kul o kolla, då de vräker i sig massor av mat. Toby har vuxit sjukt mkt på kort tid.
Jag har redigerat rubriken för att den ska vara så snäll mot sökmotorn som möjligt. / Moderator
Haha, jag tycker det låter så sött med "marsviner"
Ett marsvin, flera marsvin :P
Det finns ingen vanlig/normal vikt, alla marsvin har olika förutsättningar utifrån både arv och miljö som gör att de väger olika - precis som människor. Känns de bra i kroppen och är friska behöver du inte oroa dig för vikten.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Har ett par honor som är väldigt små väger inte mer än 700 gram, men normalvikt är väl ca 800-1000 och ännu mer för hanar som kan väga uppåt 1100-1200.
Jag vet att det finns någon, om inte flera på MiF som även har honor som väger omrking 1200g. :)
Mina pojkar är så gott som fullvuxna och normalviktiga. Den mindre pojken frej pendlar mellan 900 och 1000 just nu. Den större pojken love pendlar mellan 1000 och 1130 cirka.
Pendlar kanske inte är rätt ord, men de skiljer ju lite på vågen från vecka till vecka. ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har haft honor som vägt både 850 g samt 1200 g som vuxna och de har varit i bra hull. Det är alltså väldigt olika och beror på massa olika faktorer som de ovan mig nämnt :-)
Mina fullvuxna honor som är i bra form allihop väger mellan 850-1220 gram. Alla i bra form, men bara olika stora och olika mycket muskler.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus