Orullade långhåriga långhår
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänkte lägga in lite bilder på orullade långhår, tycker det är sååå vackert med deras hårsvall så länge de kan gå med det utan problem (de som pinkar på sig eller trasslar mm klipps) För att inte mina ska trassla in sig eller bli för varma har jag klippt underredet på dem, på sommaren klipps hela vägen över låren och upp på halva bogen, på vintern klipps rumpan så långt upp som det behövs.
Fyll gärna på med egna :-D
Lisen i förrgår, hon är klippt 5-6cm upp från "svanskotan" så baktill är pälsen väldigt tunn
Oj vilken underbar päls, jättebra att du klipper dem när de blir för varma dock.
Wow vilken "afro" haha ;)
Awww så söööt!^^

Jag fick ju hem en långhårskille för 4 månader sedan och hans päls har vuxit som ogräs och är betydligt längre än vad jag trott att den skulle bli, men hur klipper ni dom, är det med sax eller en trimmer!? Tycker det är så svårt hur man ska korta ner då han är den som trasslar och pinkar ner pälsen
#6 Min Lunkarya brukar jag klippa ned med en vanlig sax. Blir inte så jämnt och fint men skönt för henne att slippa all nerkissad päls.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#6 Klippte sheltien jag hade med sax :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gör nåt väääldigt smart faktiskt, jag rakar underpälsen precis vid rumpan med en trimmmaskin. Så då kan jag ha dom rätt långa i päls utan dom lider! :-)
#6 Jag klipper frisyren med sax och underredet med maskin
#9 Precis som jag gör då :-) Jag har ju långhår för att det är just långhår och då är det lite tråkigt att ha dem kortklippta