Spillbitar plexiglas = spara pengar!
Jag hittade ett glasmästeri(eller vad det kallas) som annonserade om spillbitar häromdagen, och hade turen att de hade nästan precis så stora plexiglasbitar som jag behövde i spill! Och eftersom det bara var överskott betalade jag max 60% av ursprungspriset. :) Sånt lönar sig alltså verkligen!
Rekommenderar er som funderar på burbyggen med plexiglas att mejla/ringa runt lite och se om inte något glasmästeri har några spillbitar över som kan säljas till rabatterat pris.
Ska nog kolla om man inte kan finna spillbitar plastmatta i någon mattbutik också… att spara pengar är ju aldrig fel! ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Smart! Tack för tipset! Ska börja mitt burbygge nästa helg med pappa : )
Ja, det var verkligen ett bra tips! Tack louise :)
Jag har fått tag i en hel del mattor på det sättet.
Sedan har de ofta andra sortering på brädgårdarna och som tjej går det ofta att få väldigt mycket hjälp om man spelar lite hjälplös ;-) Jag har även fått väldigt mycket spillbitar gratis
Ett tips också är att knycka från miljöstationen när man ändå är där, bara kolla så att personalen är med på det eller smyg för man får egentligen inte ta saker därifrån men jag har hittat bland annat en hel rulle plastmatta, flera hundburar, burar, möbler mm. Exet har hittat ett antal gräsklippare som han sedan sålt för 500kr/st även mobiler och en fungerande GPS!
#3 Men lyan då! ;)
#4 Hahaha