Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 426 ggr
Lyan
0

Totalt ologiska rädslor

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så, vad är ni rädda för som är totalt ologiskt?

Jag kan säga att det jag är allra räddast för i hela världen (på allvar nu alltså) är VARULVAR! Kan det bli mer ologiskt än så? Sedan är jag rädd för granskogar pga att där kan varulvarna gömma sig :-/ Sedan är jag rädd för mer normala saker som kräk, höjder och mörker (som visserligen hör väldigt mycket ihop med att det är då varulvarna är vakna)

Någon som kan slå mig tro :-P

fia-mia
0

Haha, aldrig hört någon som är rädd för det!

Kommer inte på något just nu som jag är speciellt rädd för eller joo. Jag är livrädd för snokar, men inte alls för huggormar

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Fridaaaa
0

Haha nej det tror jag inte:)
Mina fobier är: kräk, stora spindlar, mörker (speciellt ute), att t.ex hamna på fel buss eller tåg mm :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marsvin-90
0

Jag e rädd för:

* Sprutor
* Kräk
* Höjder
* Blod
* Stå inför en grupp o prata
* Träffa nytt folk
* Prata i tele med okänt folk
* Alla djur som e större än hundar dvs: Får, häst, kor m.m.
* Att bli lämnad helt ensam, utan vänner o utan familj resten av livet
* Att folk ska skratta åt mig när ja gör bort mig

Har en del rädslor kommer dock inte på några mer just nu men finns säkert fler som ja glömt.

marsvin-90
0

Fasen oxå måste läsa bättre innan ja skriver nåt -.- Ja som bara skrev normala rädslor.. jaja

fia-mia
0

Telefonskräck har jag förresten ibland också

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Fridaaaa
0

Just det !

Är rädd/fobi för:
* Tandläkaren
* Sprutor
* Kor till viss del
* Prata inför många människor
* Mycket blod
* Illaluktande saker
* Att något ska hända min familj,djur eller vänner någonting illa.

Plus dem jag skrev i ett annat inlägg ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Binajis
0

Jag har extrema fobier för:

Smärta. Vilket leder till att jag är sjukligt rädd för sprutor (jag vet, det ska inte göra ont… men tänk OM det faktiskt gör det?).

Dessutom är jag sjukt rädd för att bada i sjöar. Jag har fått för mig att det kan finnas muterade fiskar som käkar människor. Helt seriös är jag, tänkte på det för några somrar sen när jag råkade skrapa foten på en sten i vattnet och först trodde det var något djur. Då gick jag upp ur vattnet och det ska otroligt mycket till innan jag går i. Jag håller mig med barnen vid strandkanten Tungan ute

Havet badar jag överhuvudtaget inte i, min hud kan inte med det, så där slipper jag bekymra mig över vad som kan finnas i vattnet :)

Telefonfobi har jag också! Det är väl egentligen ingen skräck, men jag undviker att prata i telefon så mycket som det är möjligt. Tycker det är svårt att prata med någon man inte ser kroppspråk och gester. Jag blir ofta rätt spänd i telefon och många kan nog uppfatta mig som osäker när man pratar i tele med mig ^^

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Lyan
0

Jag har rädslor för en massa saker, kan rabbla upp hur många som helst men just varulvarna överväger det mesta, sedan kommer kräkfobi och höjdrädsla på delad förstaplats

#1 Det var ju också lite ologiskt :-P Telefoner tycker jag inte heller om!

#7 Jag har alltid varit extremt rädd för smärta också men det har blivit lite bättre ("botemedlet" är dock inget att rekommendera :-/) Sprutor kommer aldrig funka! Det gör fakstiskt ont oavsett vad folk säger :-(

Jag tycker inte heller om vatten, mycket beror på aspegersen, men just sjö- och havsbottnar är jättläskiga! Om jag simmar inåt land och inte känner bottnen väl simmar jag tills knäna tar i bottnen (händer Inte ofta att jag simmar alls :-P)

marsvin-90
0

Genom o läsa andras rädslor så kom ja på lite fler:

* Tandläkaren
* rädd för att bada i havet o vissa sjöar
* Allt levande i havet/sjöar
* All slags Smärta förutom de ja e härdad mot…

Usch gillar inte o va så himmla rädd för de mesta, man mår inte bra av o gå runt o va orolig för att nåt av de ska inträffa.

Lyan
0

#9 Det förstår jag :-( Jag har vissa saker jag oroar mig för också som är totalt ovidkommande tills man faktiskt står där men som ändå snurrar i skallen var och varannan dag :-/