Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1003 ggr
Jenniki
0

Planera burbygge!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror ni att det här är en bra bur lösning till 3 marsvin? jag har tänkt att ha smådjursnät också runt. för jag har en katt hemma. Kom gärna med ider och förslag :)

Blomkrukan
0

Proffsig bild : )

Överlåter "yttänket" till dom som kan passande yta/marsvin.

: )

mickro
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker det är bättre att man bygger på längden istället för höjden. Tycker 1 meter långt är i det minsta laget.

[Aquelegia]
0

Enligt lag är bara ett plan 100x50  tillräckligt för 3 marsvin exakt då jag gillar tanken med övervåning så att dem kommer ifrån varandra lite så blir det nog alldeles perfekt för dina 3 grisar :D

om du vill kolla så finns http://web.comhem.se/idefix/burstorlek/ där du kan kolla mått och hur många marsvin man får ha :)

Sanni
0

Jag tycker det skulle vara bättre med att göra buren längre eller bredare. 100x50cm låter väldigt lite, fast buren skulle ha två våningar. Marsvinen tycker ju om att ha en stor yta att spurtta på utan att väggen kommer emot.

Annors tycker jag att det låter som en bra bygge. Jag har själv också två våningar till mina två hanar och de är nöjda när de alltid då och då slipper av att se varandra. Själv har jag måtten 150x50cm/våning och jag skulle högst sätta ett marsvin till i buren.

Med lite förändringar blir ditt burbygge nog bra! :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Moctezuma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haha, måste be om ursäkt för min grymt sneda paintbild, men nåja.

Jag tycker att 1.5 meter är väldigt högt, rampen skulle vara tvungen att vara mycket brannt för att nå upp till andra våningen på 75 cm. Om du skulle "platta till" buren lite istället, så får marsvinen lättare att ta sig upp til övervåningen :)

Jenniki
0

#4 aa man kanske ska 150x50 som du sa istället. Jo jag tror också att det blir bättre :) Tack!!

Jenniki
0

#5 Smart!! det hade jag inte tänkt på. Men det ska jag nog göra :)