Ögoninfektion? Vad är detta?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tog upp gammelgubben förut och såg att han har någon slags blågrå lite ''dimmig'' fläck i ögat, typ halva ögat. Han är också lite röd/irriterad runt omkring. Hoppas ni kan hjälpa mig.
Fick två ganska kassa bilder, första är med blixt.
Ser ut som om han fått något i ögat. Kan ha varit ett litet höstrå som rispat ögat. Kolla igenom ögat ordentligt så att du kan ta ut det om det sitter kvar.
Får man bara bort skräpet brukar ögat bli som vanligt igen på något dygn om det inte är någon allvarlig skada.
Hanna
Du hade rätt, han har ett ganska långt höstrå.. får inte ut det riktigt. Tar med en tops typ men det funkar inte. Är det någon risk att man trycker in ögat liksom?
Fick ut det nu! Tror jag fick ut hela, det var ganska långt. Men jag vill fortfarande veta om det är så att man kan trycka in ögat?
Anledningen är nämligen så att ögat ser lite sådära ''insugt'' ut, om ni förstår mig haha. Det kanske kan vara en illusion eller något.
#5 En bild kanske?
Bra att du fick ut höet som var i ögat!
Förmodligen är det rätt svullet runt ögat och därför ser det ut som om det sjunkit in lite. Om du tror att du fått ut allting, låt det vara ifred så bör svullnaden gå ner på något dygn.
Hanna
Han ser mycket bättre ut idag, han är inte lika röd och irriterad, samt att den ''blå dimman'' är borta.
#8 - Skönt, ögat ser förmodligen helt bra ut innan dagen är slut :)
Hanna