Vilken ras är marsvinet?
På förstasidan av MiF så är det ju bild på två marsvin, ett korthårigt och så ett långhårigt. Vad är de långhåriga för ras, funderade på om det kan vara klippt peruan? Tycker det ser så gulligt ut när håret står liksom lite uppåt men kan inte hitta någon ras där det gör det som standard.

Den "korthåriga" är en teddy (white/golden roan) vid namn SCH SV-99 Tiny Love's Ishinomaki (Moa) 10/2 1998-6/3 2003.
Den långhåriga är mycket riktigt enklippt peruan- med fyra rosetter (black/ golden/ white) vid namn Bumbelbie's Lovisa (Lovisa) 1/2 1998-6/4 2003.
Lovisa är mitt absoluta favoritmarsvin någonsin- en helt underbar tös som jag fortfarande saknar något så fruktansvärt!
Lovisa blev dessutom mamma till min allra första kull, två små underbart söta alpacapojkar vid namn Alexander & Amadeus :-)
Bifogar ytterligare en bild på henne- som jag personligen tycker är helt underbar <3
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#1# Ja hon var verkligen väldigt fin, jag har tittat på bilden så många ggr och tänkt varje gång att hon är ovanligt fin i päls och färger. Blir det allitd sådär uppåtstående lite rufsig päls om man klipper peruaner?
Min hona är klippt peruan och på henne står också pälsen åt alla håll och kanter, speciellt på huvudet :P