Titzis bebisar har kommit!
imorse låg dom där, två mörka bebisar. tog upp dom lite snabbt, en större (ev pojke) med mkt svart och vit smal bläs och en mindre (ev flicka) med halva huvudet vitt och halva golden, golden på frambenet och svartgolden melerat på rumpan.
så glad att det gick bra, men vill inte ta ut segern i förskott.
ska väga dom när jag kommer hem men dom känns stora och fina!
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Åh va spännande :D Hoppas dom mår bra :)
Grattis!
Härligt att det gick bra och att det inte blev lethal whites.
Stort grattis, så häftigt 
Vad skönt att det verkat gått bra! =) Ett par bilder vore skoj =)
Håller med #2 där att dom inte råkade bli fel. Grattis till sockergrynen!
//Emma
blir bilder sen ikväll!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grattis till bebbarna! Roligt att allt gått bra hittills 
Åh vilka sötnosar :) Grattis !
Grattis! Hemskt söta! Men jag måste fråga, märker du någon skillnad i glansen i pälsen på bebisarna? Tycker nämligen att den minsta ser ut att vara satinglansig, men min skärm är smutsig och blixt kan ställa till mycket. Åter igen, grattis! Skönt att det gick bra :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Stort grattis, vilka sötnosar 
Gu vilka fina :D Längtar ännu mer efter mina nu ju :D
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
#15 vet faktiskt inte, tog bilderna lite snabbt på auto-läge, ville inte hålla på med dom för mkt.
men det är möjligt att Liten är glansigare, men det är svårt att jämföra eftersom Liten är så mkt ljusare i ansiktet än Stor och det är väl där man lättast ser det?
Lättast är om du jämför golden-färgen. Vitt och svart är riktigt svårt att se skillnad på för ett otränat öga. Tyvärr tycker jag att ungen på sista bilden verkligen ser satinig ut. Ska inte ta ut något i förskott ännu, jämför du och se om du ser någon skillnad :) det ska gå att se på rätt långt håll. Satiner brukar liksom se lite "feta" ut i pälsen, som att man har strukit smör på dom… lite luddigt förklarat, jag är lite trött :)
Inlägget redigerat av moderator eftersom svordom/ovårdat språk bryter mot nätverkets regler- var snäll att tänk på det i framtiden.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
Guuud så söta! Liten är ju helt enkelt så underbart söt att det gör ont i tänderna att kolla på han/hon!
Äsch då :( kan nästan med 100% säkerhet säga att det är en liten satinunge du har. Ser du att det vita i lillens ansikte har en mer gul/grå/dassig nyans än den störres vita? Att det syns mindre på ryggen är antagligen för att det är mer/tätare päls där och dessutom nära det svarta. Förhoppningsvis kommer någon kunnigare hit och säger att jag har fel :)
Hjälp, de är verkligen sockersöta! Liten har ju helt underbar teckning 
Dom är jättefina, jag förstår att du är kär
Jag håller med #25, den lilla ser ut att kunna vara satin. Jättesvårt att säga bara från bilderna men jag skulle tippa på det.
Känns hon mjukare i pälsen? Du kanske inte kan känna så stor skillnad ännu, men när dom växer lite så jämför pälskvaliteten. Satin är mjukare. Jättesöta är dom i alla fall, hoppas nu dom är fullt friska också.
#25 känns trist. :(
vet inte vad jag ska göra med Liten, är det en han kan jag inte behålla men vem vill ha en inavels-satin-unge?
#27 vet inte, svårt att känna, är inte så mkt marsvin att klämma på.
Ja, det är otur om han är satin, men nu är det bara att gilla läget.
Läs på om satinsjukan så du vet allt vad det innebär.
Håll koll på att bettet är korrekt på de båda också.
Jag tror du kommer att hitta ett hem om det är en hane. Men varför inte spara honom som sällskap till pappan?
#28 ja, jag vet, men det är ju tråkigt iallafall. Liten är väldigt fin.
pappan har redan sällskap.. en liten choklad/golden kille - Pira. kan/vill inte ha fler marsvin än dom jag har, iallafall inte nu..
ÅHHH pussar i mängder till bebbarna gudars vad fina :O häftiga färger :D och vad härligt att det inte blev ngr lethals :) Inavel är inte lika allvarligt bland marsvin som människor har 2 inavel själv och dem är lika fin fina dem som alla andra :)
Jättesöta bebisar!
Ja Liten är utan tvekan satin men det är inte världens undergång heller. Han kan säker leva gott ett bra tag innan han tyvärr sjuknar in, så blir det väl men vi hoppas att han är glad i flera år tills dess. Det där med inavel behöver du inte bekymra dig så mycket om. Det är bara en generation det betyder inte alls att det skulle vara något fel på dem för det. Dina små gryn kankse inte är de mest lämpade för avel men som kelisar är de säkert bäst. Glöm inte att noggrant informera ev köpare om satinsjukan om du säljer satinen bara så han får så goda chanser som möjligt till ett rättvist liv.
Vilka gullegryn!
Jätte gulliga små bebisar, du frå väl se med tiden om du märker större skillnad på färgerna, så att inte kameran busar med bilderna.
Skönt att de verkar må bra trots inaveln, men många här säger att just det är det lilla problemet :)
Lycka till med dem.
Supersöta bebbar! Grattis! :-)
Så tråkigt att en blev satin dock. Du kanske skulle kunna behålla satinen tills vidare och kastrera den när den blivit lite äldre? Ifall du inte finner rätt hem åt grisen innan dess, vill säga(och om det nu är en pojke). De kan ju leva ett ganska långt tag ändå, fastän de så småningom lär drabbas av satinsjukan.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Stämmer bra :)
tack för alla kommentarer och gratulationer förresten!
#34 problemet är ju att jag inte är säker på att jag hinner med mer än fyra marsvin nu, har inte haft dom särskilt länge och vill hinna ta hand om alla på bästa sätt innan jag skaffar fler..
Grattis till bebisarna :) De är verkligen bedårande. Synd att lillen är satin bara.
#35 #36 Stämmer bra.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#37/39 okej tack! då var det som jag trodde,
lilla satinen är en pojke.
Sparv är verkligen bedårande, jag är kär 
#38# Helt rätt och mycket klokt, det viktigaste är att man tar hand om de man redan har först och främst, och först om man känner att man har gott om tid över så skaffar man fler. Jag tror inte det blir några problem att hitta fina hem till de små.
#38 tänkte fråga om du tänker sälja båda eller hur har du tänkt göra?
Jag tror inte alls att det blir något problem att hitta bra hem till båda, de är hur söta som helst
och även satinen har säkert en chans till bra hem.
#45 vet faktiskt inte, behöver ju inte bestämma mig än på några veckor så. men lutar mot att båda flyttar.
planen är att i sommar ska vi bygga bur, känns lite dumt att köpa en till gallerbur som ska stå och samla damm..
Bebisarna mår fortfarande bra och har gått upp runt 40g vardera!
: ) Vad bra!
Vad söta!
Synd på satinen bara :-( Var bor du? Jag får troligen en plats över efter Fiffe snart (hemska tanke :'''(). Problemet blir ju att han måste kastreras först i så fall. Jag har stor erfarenhet av satiner sedan tidigare
#49 bor i hudiksvall. vore ju jätteskönt om han fick komma till nån som dig.
#50 Ok, det var väldigt långt :-( Hoppas det dyker upp någon mer med satinvana som bor i närheten av dig
Grattis! och Lycka till!

#51 åh okej, var bor du?
#52 tack!
#53 Jag bor precis på gränsen mellan blekinge och skåne
#54 haha okej, så fattar jag. var rätt mkt för långt.