Jag ska dit :-)
Vilka som ska med är inte helt bestämt, men ett gäng peruaner är det iaf.
Ja ajg kommer, har nog en sheltie med mig. Nån self, kanske nåt mer beror på.
Jag kommer :)
Har inte heller bestämt vilka som ska med..
Vi ses där.
// Ida.
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Jag kommer ocskå :)
Men har inte bestämt vilka som ska med
Mvh Alexandra

Jag kommer med mina 4 pethonor =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

Jag ska dit. Det blir förmodligen tre goldens (self, eng.cr och satin cr) och en pet (lakeland) som följer med.
Längtar!
Hur är det på utställningar!? Får vem som helst komma och kolla? Inträde? (Är nog olika belopp isf, men brukar det vara det?)
Är lite sugen på att se hur allt går till, även om jag inte är intresserad av att ställa ut :)

#7 Vem som helst är välkommen att titta, och det kostar inget att gå in =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Jag ska dit, har redan köpt tågbiljetter. Fast jag har inte anmält än - vet att jag ska ställa en i ras dock.
Men sedan skulle det vara roligt att ställa några pettar eftersom det är Jens & Darren som dömer pet! Får klura lite på det.
#8 Woho :D Tack för svar! :D
Ohh jens och darren i pet… Kanske ska ställa sockerkringla i pet då! Synd det där med pälsen på sidan sist.. Suck nu ska hon ha sitt andra silverkort!! Men dom senaste 2 gångerna så har hon haft nåt liiitet som varit knas.. tassar för korviga, eller päls borta.. osv Men vi försöker iår igen :D För hon har en makalös kropp redan efter 2 veckor, eller ja hon hade det efter födslen direkt!
Jag kommer, och även några grisar ;)
Har inte bestämt vilka ännu, men det blir troligtvis både ras och pet.
Kom ihåg att det även kommer att hållas ett långhårseminarie under lunchen, så alla ni som bara vill lära er mer om det är välkomna att dyka upp då! (OT-reklam. Svea kommer att ha massa saker, som en långhårsägare kan behöva, i sin försäljning. Billiga rullar!)
#12 - rullar ska jag ha fler! *tappar bort mina* Kan du ha med dig några imorgon? ;)
#13 Jag har dem inte hemma, så jag vet inte om de kommer med eller inte. Återstår att se =) Men till Brädåsen är de absolut med!
#14 - Ja det vet jag! :)
Nu har jag anmält! Det blev "alla" utom Udo och Hazze, vill inte utsätta dom för denna långa turen. Börjar lätt med Landskrona i April. ;)
Cavatinas Killian - 10,5 mån - Klippt Långhår, Pet
Cavatinas Valentine - 13 mån - Klippt Långhår, Pet
Armani - 5 mån - Ras, Pet
Ashley - 5 mån - Ras, Pet
Erbjudandet om att sammåka finns fortfarande kvar!!
Fasiken anmäla ska man väl göra ;)
Jag har faktiskt några i ras. Anmäler på söndag.
Så nu har jag anmält.
SCh Eternitys Villze - klippt långhår**
GP Paint Me Proud of Funny Farm** - pet**
Nemo** - pet**
Isobel** - pet**
Lexus** - ras**
GP Sitanes Spellerberg** - pet

Nu har även jag anmält och det blev ett helt gäng som följer med! Det var längesen jag ställde ut så många samtidigt så vi får se hur det går. ;-) Första gången jag ställer i grupp också på lääänge!
Luneas Umami, ras, pet, grupp
Luneas Teodor, ras
Luneas Vaniljhjärta, pet
Luneas Chokladbiskvi, pet
Luneas Pimpinella, ras, grupp
SCh Luneas Leanna, pet

Nu har jag anmält!
Det blev:
Rospiggens Vajana (ras, pet)
Capranis Valvas (ras)
Fideli (pet)
Synd att jag bara har plats för tre i transporten, annars hade det blivit en till
Mvh Alexandra
Just ja har anmält jag med!
Souseiseki (ras)
Bamiras Billy Wilder (klippt)
Pandoras Lucky Luke (ras)
Lillhagas Zmoky (klippt)
Blir många i klippt långhår denna gången ;) Kul med lite motstånd också!
Måste komma ihåg att betala.. Får göra det imorgon.
#23 - Ja åh vad kul, vem ställer du? Fanny? :-)
#24 Nä, Villze :)
#25 - Just ja! Känner mig redan slagen hahaha..
Jag har anmält:
BIR-09 SCh Luneas Gizelle (pet)
Luneas Qelise (pet)
Svea (pet)
Nora (pet)
Vi ses på utställningen! :)
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
#27 - Nä då kan säga vi båda är omkullvälta av ett Eternitys djur ;)
Ska bli kul och träffa er igen! Och kramar är inget vi snålar med ;-)
#30 - Det är inte Liz som kommer upp, utan Royalz har en fin peruan med sig. I klippts.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en konstig fråga till er som bor i närheten av utställningen. Nu är det ju bara drygt 1 vecka kvar, hur mycket snö har ni där uppe om ni ens har någon kvar? Kan va bra och veta så man har bilen, djuren och sig själv förberedd… Ska ju köra en bit, och här nere (skåne) så har vi ingen snö alls, och våren har kommit… ( ska bli 6 grader imorgon
) Konstig fråga, men det kan ju va bra att veta ^^
Nä… alla ska ju dit utom jag… äh…. avundsjuk! Åh vilken jätterolig dag ni kommer att få! Två små flickor härifrån ska i alla fall dit för vidare transport själv är jag uppbokad med annat.
Är så utställningssjuk nu det var så länge sen och jag vill träffa alla trevliga marsvinsmänniskor. Men till stämman i Järbo kommer vi! Oj oj oj vilket gäng vi har med oss då! Tänkte ställa två nonself black magpie i grupp bla.
#34 ja, jag hoppas det blir en rolig dag, ska köra hemifrån vid halv 4, hoppas att det är värt resan! :) Är supernervös eftersom jag aldrig ställt ut utanför sydväst så jag har ju ingen anning om vilka man ställer mot. Men jag tror det kommer bli svårt i klippt långhår, fina djur ska va med! :)
Synd att du inte ska dit, det kommer säkert bli en toppendag :)

Om det är Brändåsen i Närke det talas om har vi fått minst 15 cm snö inatt, samtidigt som det fortsätter vräka utanför fönstret:(
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Vi har inte så jätte mycket snö om vi gemför med vad vi haft här uppe. Vi har väl dryga 10 cm. Men smälter bort i veckan ska du se, ska bli varmt i veckan :-)

Jo då är det samma brändåsen!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#40 - hahaha!!! Det kan vi inte först i slutet av april här skulle jag nog säga…
Våra vårblommor har redan kommit fram och sambon som är bonde har börjat köra gödning på fälten! :D Så våren har kommit till skåne iaf ^^ Ska ta en bild på det första vårgräset för att göra alla norrlandsmarsvin avundsjuka 

Jag bor i örebro och har ganskla nära till brändåsen.
Här har det varit vår i flera dagar. 8+ vårblommor hade börjat titta fram och snön var nästan borta. Men nu i natt har det kommit 15cm ny snö och det fortsätter snöa.. suck
Mvh Alexandra
Hört ryktas att det blir riktigt många pettar. Vet dock inget om antalet i rasklass, så det blir att vänta på bekräftelsen som antagligen kommer i helgen. Nästan 4 månader sedan jag senast var på utställning, så nu är jag verkligen taggad! #42 Du kanske skulle ta med dig små plastpåsar fyllda med färskt gräs och maskrosor och sälja på utställningen, det skulle nog finansiera resan åt dig! ;-)
#44 Haha, tusan också att det inte finns något gräs än, kan vi inte flytta utställningen typ 2-3 veckor fram? ;) Hade nog blivit populärt med vårgräs hos djuren :) Gillar inte det du skrev att det är många pettar, det gör mig ännu mer nervös. Och jag är aldrig nervös när det är utställning "på hemmaplan" i sydväst! :/
Nädu kolla hur många klippta vi har ;-)
Ja, jätte många klippta :)
Undrar dock hur alla ska få plats i den lilla lokalen :p
#49 - Du det undrar jag med *s* Men lovar du blir bästa klippta…
Haha, nej det tror jag faktist inte :p Det finns ju faktist väldigt många fina klippta.
#51 - Du slår mina ;-)
Hoppas att ni som var där hade en bra dag! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Kom hem för en liten stund sedan.
SCh Eternitys Villze Bästa klippta 2 med 92p. Har 2 silverkort nu.
Nemo 90p 3/6
GP Paint Me Proud of Funny Farm 88p 2/3
Isobel 89p 2/3
Det var extremt låga poäng från ena dommaren, som kanske syns ;p
Snacka om att det var en lång dag! :)
Armani - Ras, 90p och Cert (egen uppf) BIS4 i finalen
Ashley - Ras, 89p och Cert (egen uppf)
Cavatinas Killian - Bäst klippta 3, 89p & han har 2 silver kort nu!
Riktigt nöjd! :)