Världen är liten
Köpte ju 2 honor EnglishCrested för ett halvår sedan nu hittade jag deras pappa till salu på blocket hihi så marsvinsnördig har jag blivit att jag kände igen först utseendet sedan namnet. vart tvungen att dubbelkolla med stamtavlan men jodå.
Ville skriva av mig denna lilla upptäckt då min närhet knappast skulle förstå sig på mitt lilla fynd ^^
Visst är det roligt att känna igen marsvin ? :D
Dock blev jag lite ledsen för uppfödaren jag köpte grisarna ifrån verkar ha sålt pappan och nu är han till salu igen från sin nuvarande ägare. Tråkigt :S
tror det hamnade under rätt kategori handlar ju om "ungar&avel"rätta mig om jag har fel :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sådant är häftigt :-D Synd att han måste flytta igen bara :-(
Jag råkade ut för något liknande för ett tag sedan. Hade en hane på G som jag skulle lånat, sedan visade det sig att hans ena förälder gett satin så det blev inget. Lite efter hittade jag alla papper på Wojvoj och såg att hon hade inget satin alls på mammans sida (Wojvoj var satin), dock hade jag av någon anledning även fått med mig hennes mormors stamtavla och allra längst bak fanns satinen! 5 generationer bak. Vad har då detta med hanen att göra? Jo, sonen till satinen i Wojvojs stam hade ett väldigt ovanligt namn som jag kände igen och när jag gick in och kollade hanens stamtavla så var det samma djur! Med andra ord kommer hanens satin och Wojvojs satin från samma djur massor av generationer bak
det var dig jag tänkte på när jag skrev denna tråden faktiskt hihi ingen i min närhet bryr sig liksom om att jag hittad deras pappa men iFokus folket förstår min upprymdhet :D
mindre upprymd nu när jag vet att hon köpte honom för ngr månader sedan bara och han redan är till salu igen :( hon som hade honom innan var heller inte henne jag köpte mina grisar ifrån så han är alltså till salu igen för 3e gången på knappa halvåret.