Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 1084 ggr
[Maijah]
0

Saknar saknar saknar..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oh ja visst var jag medveten om att jag skulle sakna dem - men inte trodde jag såhär mycket. Två och en halv vecka marsvinslös, känns redan som en evighet. Tomt är det också, förskräckligt tomt och tyst. Tur att jag inte bor ensam iaf. Då hade jag nog blivit smått galen.

En liten varm limpa i famnen gör så mycket :'-) Nu får jag nöja mig med katten, (ta det inte fel jag älskar min tjej otroligt mkt!) men det är lite svårt, jag är lite allergisk och kan inte hålla på och gosa så mycket som jag egentligen vill. Men jag ångar trots allt inte mitt beslut - det känns fortfarande rätt. Även om jag känner mig ganska så vemodig när jag går in här ibland och kikar på alla fina grisar.

Jag ville bara skriva av mig lite, för jag vet att ni här inne fattar hur det känns (eller iaf kan tänka er in i det). Mer än de i min omgivning som inte tycker marsvin betyder det minsta lilla alls, iaf de flesta :-/ Och inte verkar fatta vad de betydde för mig heller sorligt nog…

(Och för er som inte fattar varför jag babblar såhär, läs: http://marsvin.ifokus.se/discussions/4d712f3bb9cb46221d045758-tack-for-allt )

Livet går väl vidare, I guess. Men jag är helt övertygad om att jag kommer ha marsvin längre fram i livet. Men just nu är det bara inte rätt tillfälle.

Lyan
0

Förstår att du är ledsen! Jag fick göra av med alla mina marsvin utom två för en massa år sedan och det tog flera år att komma över saknaden :'(

Klart du ska ha marsvin i framtiden igen!

Kram

[Tisslibiie]
0

*Megakram* Only time will tell when your heart is whole again honey!

[Maijah]
0

#1 Jo det förstår jag mer än väl! :-/ Tack Lyan, håller tummarna för att allt går bra med dina djur framöver, särskilt för hunden din, mår han bättre nu?

#2 Aaw, tack Jenny ♥

Creation
0

Förstår dig. Jag tyckte att det var supertråkigt den månad jag var marsvinslös för ett par år sedan. Det måste vara värre att veta att man inte kommer ha marsvin på längre tid än så. Men marsvinen har det bättre där de är och framtiden kommer förr eller senare(hoppas mer på förr ;p), så med det i tanken kan man kanske uppmuntra sig själv ett uns, vilket alltid är något.

Sen så är du ju alltid lite delaktig i vi andras marsvinsliv såklart! :)

Hoppas att det blir lättare för dig snart!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Maijah]
0

#4 Ja, det är ju just det som känns så surt.. Det kommer inte bli några marsvin på ett par år, som det ser ut just nu iaf. Helst skulle jag vilja ha marsvin igen när jag flyttar till egen lägenhet (och det kommer dröja ett bra tag :-/) så jag själv kan bestämma över hur många och sånt där. (fast vi får väl se hur länge jag faktiskt kan hålla mig..;-) Föräldrarna har aldrig varit så "kära" i mina marsvin direkt, haha. Fast jag har alltid skött dem själv till 100%. Men men, vi får se vad som händer med tiden I guess. Och oh ja, om det finns någon som har fler marsvinsbloggar och hemsidor i en egen favoritmapp märkt med "Marsvin" på sin dator än jag, vet jag inte vad jag ska tro *s*. Tack för stödet du! :-)

Lyan
0

Synd att du inte bor i närheten för här finns en hel hög marsvin du hade kunnat låna för att stilla abstinensen lite ;-) Bara hojta till om du har vägarna förbi!

Mattis är på bättringsvägen :-D Sakta går det men huvudsaken är att går framåt iallafall!

[Strawberi]
0

Förslaget jag gav står fortfarandes kvar.

Abico
0

Det blir fruktansvärt tomt utan marsvin har jag konstaterat under dom korta perioder då jag varit marsvinslös. När man är bortrest fungerar det någorlunda - men i ett hem behövs det marsvinsdjur för att det ska kännas som hemma :)

Om du har vägarna förbi någon gång får du gärna titta in och pussa på marsvinsnosar om du vill.

Hanna 

[Maijah]
0

#6 Hihi ;-) Ok! Va bra att det går frammåt, jag håller tummarna för honom! Glad

#7  ♥

#8 Åh tacktack :-), men, vi bor - otroligt långt ifrån varandra haha, precis som Lyan också ;-p  Så det är nog inte så stor chans att jag har vägarna förbi, vi reser tyvärr inte speciellt mkt.. Men men! Man vet aldrig..

Abico
0

#9 - Sverige är mindre än man tror ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#9 - Hit är du alltid välkommen ♥

[Maijah]
0

#10 Sant haha ;-)

#11 Kram ♥