Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 5068 ggr
dumlekola
0

Fotpallar från Biltema

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt tre små fotpallar på Biltema. De kostar 39 kr styck och har fått högsta betyg som hus av marsvinen. Lättdiskade är de också! Glad

dumlekola
0

Ännu en bild.

dumlekola
0

Och en till! Skrattande

Lejonhjarta
0

Grymt smarta å jättebra pris!!Skrattande

dumlekola
0

#3 Blev lite tveksam så jag kollade upp på nätet. 34:90 var det de kostade styck, så nu blev priset ännu bättre! Tungan ute

Länk

Lodis
0

Å, vilka perfekta små hus! Måste köpa…Glad

FeliciaS
0

Ser ut som en väldigt bra modell för marsvinshus om man bortser från hålet i taket till grisar som tycker om att vara där uppe (som mina) :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Blomkrukan
0

Fina : )

Hur är det egentligen när marsvin gnager på plast? Mina envisas med att käka på sina trähus. Dom får sina kvistar regelbundet men ändå så är dom där och käkar, vilket jag inte ser något problem med, men om jag ger dom ett plasthus så borde det vara farligt eller? Eller finns det "snäll" plast? Kan iofs inte vara så bra för magen att få i sig plastflagor…

Ursäkta att jag snodde din tråd… Skäms

Fridaaaa
0

Åhh vad smart :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dumlekola
0

#7 Jag har inte haft just fotpallar som hus tidigare, men jag har haft plastbaljor som ligger på sidan och det verkar som om de testar plasthus och liknande med tänderna men att det inte uppmuntrar till vidare tuggande. Kartong- och stockhus ligger däremot risigt till!

Det känns väl mer "rätt" i tänderna att gnaga på dem antar jag. Flört

Du får ta och testa hur det fungerar med just dina marsvin. Om de har tillgång till båda sorter så föredrar de nog att tugga på sådant i trä.

Blomkrukan
0

#9 Jag ska testa : ) Tack!

Jonaflax
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 Det har jag en lösning på! En bit plywood el dyl. som man skruvar fast på pallen, över hålet. Skruvas från undersidan av pallen.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Charlotta-B
0

ohoj! vilken bra ide! måste jag kolla upp =)

Charlotta-B

[donkeyqueen]
0

Smarta hus!

Misarn
0

Håller med verkar vara väldigt bra hus med flera inångar, ska ta och kika upp detdär nästa gång man är inne i stan Glad

Buffen
0

Ett tips när det gäller att lösa takplatsen för marsvin som gillar att sitta högt är att köpa "kardborretejp" att klistra på palltaket och att på en liten fleece eller teddystuv sy fast kardborre. Sedan kan man lätt sätta fast en sittplats som döljer hålet och gör takplatsen bekvämare :)

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

dumlekola
0

#15 Himla bra tips! Tänk, jag har haft fleece fastsatt på kartonghustak med kardborretejp, men klarade inte att dra parallellen till pallhusen! Tungan ute

Buffen
0

#16 :D

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

liliane
0

Mina grisar gillar sina fotpallsbon jättemycket och de är lätta att hålla rena! Tack för tipset :)