Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 10483 ggr
[Aquelegia]
0

Smygbilder på buren finally !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp japp börjar med ett foto hur bygget såg ut efter svärfar hade skruvat ihop. Det blev alltså tillslut allt i formplyfa "stallplyfa"

[Aquelegia]
0

Sedan tar vi ett foto när tjejerna presenterades för buren allt var superspännande !!!! Dock lite lite burinredning i know ! Mer väntar på oss på zoobutiken när sellnicen är botad :)

[Aquelegia]
0

Till sist kom jag på finurliga ideén att tapetsera burens utsida med mitt favvomönster ZEBRA :D vill inte visa insidan då grisarna bor i pappkartonger just nu pga sellnic :P Buren blev 1x1,70x0.30

Kommer bli inredning allt i trä/barkmaterial och nya bottenmaterialet efter sellnicen kommer bli TORV! då det är jätteflygigt med spån. just nu går dem på toalätt men det kostar bara hälften med torv :P Alla kommer få varsitt hus när allt är klart och flera lekgrejer.

Tyg skall sättas fast runtom nedanför så kan man gömma höpåsar etc under ^^ Använde sambons gamla tvmöbler att vila buren på så det finns gott om förvaring under.

nimroda
0

vad fint de är =)

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

[Aquelegia]
0

grisarna trivs fin fint längtar bara så det springer myror i fingrarna tills jag får hem alla hus och inredning till buren skabben bör akta sig för mig ^^

Fridaaaa
0

vad fint!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tisslibiie]
0

Riktigt tjusigt!^^

Atensia
0

Snyggt! Älskar Zebra mönstret på utsidan! :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Aquelegia]
0

Tack alla men mycket arbete kvar ^^ Tyckte dock det var på tiden att ge er bilder då jag haft en hel del intresse på min förra tråd :) Blev helt förälskad när jag hittade tapeten dock visste jag då inte vad jag skulle ha den till :P Har köpt zebraservetter som står på matbordet bredvid för matchningens skull,kanske ska lägga upp kort på hur det passar in i rummet när jag målat om alla möbler(till våren) :)

FeliciaS
0

Tjusigt :) Kan tänka mig att de trivs där.

#2 Jag skulle inte rekommendera torv till marsvin. Det är ruskigt dammigt och fastnar på allt - sätter sig i huden, pälsen, nosen. Det är väl dessutom ännu flygigare än spån när det är torrt och fuktig bädd är inte lämpligt till marsvin.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Isnona
0

Jättesnyggt! Vad har den för mått? Ser väldigt stor ut :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

FeliciaS
0

#10 Det står ju i #2 :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Sicali83]
0

Supersnyggt, ser faktiskt ut som en snygg möbel. Du har helt fått bort den lite tråkiga burkänslan som annars lätt blir när man bygger till marsvin.

[Aquelegia]
0

angående torven så är det så att den ska bli en bädd så jag "strör" inte i den utan trycker ihop. sen ser man kissfläckarna då det blir mörkt så är det bara att plocka bort och bajset kan jag sopa bort är det tänkt. Använt till kaniner och funkade toppen. Men märker jag att marsvinen inte trivs slutar jag självklart med detsamma och byter till toalätt igen :)

#10 hihi kan skriva det igen buren är 100x 170 men den stör verkligen ingenting i vardagsrummet :) Sambon trivs fin fint med den går tom fram till marsvinen och plockar upp dem dagligen för han tycker dem är så söta i sin stora bur ^^

Skulle dock lätt kunna ha ännu större bur men inte just nu i lägenheten :P

#12 vill vara en del av att få bort fördomar mot att "stora burar är fula och klumpiga" vi går mot en ny marsvinsera kanske i framtiden det tom kommer säljas "design" burar i djurbutikerna vore häftigt om man som på ikea kan köpa hem en bur som ett kit med skruvar, instruktioner mm ^^

[Aquelegia]
0

Är tillbaka på gamla "hederliga" ströt spån hihi torven var grisarna helt förälskade i har aldrig sett dem så busiga ^^ men tyvärr var det inte mysigt för matte att få torv på kläderna.

sista burinredningen …ja för tillfället.. kommer ju alltid på nya ideer, är på plats så äntligen dags för bild "inifrån". Har en mathörna där dem kissar och bajsar mestadels liite hamnar runt om i buren ändå. Sen så har jag ställt vattenskålen på en vattentät träbit då det annars blev för mycket spån i skålen. Där matar jag även grönsaker/kraftfoder.

Nya ideer för utbyggnad är redan på g ska bygga ett pentry i hörnet längst bort, som "övervåning" så dem har ca 40?x50? med myshörna där det kommer finnas filtar etc att gosa ner sig i.

Misstänker att det här ett "evergoing" projekt ^^

[Aquelegia]
0

Tadaaaaaaa Skrattande kom gärna med förslag på hur jag kan förbättra buren

Denna kommentar har tagits bort.
[Snuttgrodan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh vad mysigt dom har Skrattande

[Jessica-B]
0

Det ser ut precis som en marsvinsstad :D jättefint!

[donkeyqueen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Verkligen super fiint!Glad

MoaL
0

Jättefint! Lyckliga grisar. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Aquelegia]
0

TACK :D Trodde faktiskt aldrig jag skulle bli så nöjd med buren viktigaste grisarna är supernöjda..dock väldgt bekväma av sig så har börjat lägga grönsakerna på takena så nu är dem mycket aktivare för dem har "en anledning" att hoppa upp.

Funderar på att döpa buren till ngt tips?

Blomkrukan
0

#23 Zebran

[Aquelegia]
0

får ju gärna ha anknytning till grisarn med åh en blandninge av zebra och marsvin kanske hms vad svårt :O

[Aquelegia]
0

hihihi skickade bild till min ena faster och fick självklart den "traditionella" frågan *har din sambo byggt det åt dig?* haha det är nog många som inte förstår att det är vi själva som fixar våra burar !/med lite hjälp ibland såklart !