Varför dör alla ungar!?
har haft fyra kullar nu på ganska kort tid, och alla ungar har dött!! honorna är helt ok, friska som det ser ut. jag fattar inte vad det kan vara!! vet ni nån dold sjukdom som slår ut ungarna?? =(
Rubriken har förtydligast av moderator
Det verkar inte vara så stort intresse för lite mer allvarliga trådar nu, men jag hoppas du får svar från någon som har någon ide senare ikväll. Det måste kännas hemskt när alla ungarna bara dör och man inte vet vad som är felet. Har du frågat vet om de har någon tanke om vad det kan bero på?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan du berätta lite mer om vad som har hänt? Har de dött innan, efter eller under förlossningen tex, hur har dräktigheten gått, samma pappa? Det är svårt att säga något alls utan mer info tyvärr
Kan inte säga någonting, då jag inte har någon erfarenhet.
#3# Man kan alltid stötta lite eller visa medlidande även om man inte vet vad den exakta orsaken är.
#3 Nu frågade hon varför, och varför kan jag inte svara på. Självklart är det inte roligt att råka ut för det, men antar att TS har tagit upp det tidigare, har inte koll på alla trådar då jag läser då och då här..
#5# Nej, varför är inte alltid lätt att svara på, jag menade bara att man ändå kan visa lite medkänsla eftersom det är väldigt tråkigt och jobbigt när sådant här händer. Det kostar ingenting och skadar ingen.
Vad jättetråkigt, snopet och sorgligt.
Det finns säkert folk här inne som kan komma med ideér om varför men det är jättesvårt med så lite information. För att kunna svara behöver man nog veta om de dog direkt vid födseln eller om de levt ett tag? Vilket foder har de/mammorna fått? Är de släkt med varandra? Kan det vara mögligt hö? Drag? Infektionssjukdomar?
Ja, det var mycket tråkigt. Kan inte så här på rak arm säga vad det kan bero på. Som #7 säger, behöver mer info att gå på.
Jag såg att TS har en kanin.. kan det bero på den sjukdommen som kaniner kan smitta marsvin med ?
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg

Har det funnits vatten tillgängligt åt honorna?
Är höet bra?
Hur många ungar har det varit per kull?
Erfarna honor eller nybörjare?
Variation av grönsaker varje dag? (brist på folsyra hos människor ger dödfödd avkomma eller iaf inte så frisk)
Städning av bur kring förlossningsdatum?
Förmodligen handlar det bara om ren skär otur.
färger på föräldrar?