Dricker för mycket! Hjäälp!
Hej, mina marsvin dricker alldeles för mycket. Och dom kissar blod, eller det ena (det har jag gjort en annan tråd om). I vanliga fall brukar det kunna gå två dagar innan jag måste byta vatten, men nu kan det knappt gå sex timmar. Det har hållt på så i kanske 2-3 dagar. Tycker ni jag borde uppsöka veterinär? Kan dom ha diarrè, eller har dom problem med njurarna? Jag vet inte, och är desperat! Vet ej hur jag ska göra under natten!
Ps. vet ej om jag satte dom i rätt grupp…
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Förlåt att jag frågar, vet inte hur jag ska formulera mig rätt, men om dom gjort det i 2 - 3 dagar, varför har du inte redan ringt och bara rådfrågat vet?
Luktar urinet illa?
Jag tycker att om du misstänker urinsten, och det kan man göra om dom kissar blod, då rör det sig oftast om urinvägsinfektion eller urinsten, bör du ta dom till veterinär och få dom röntgade.
Hanna
Undrar med varför du inte har pratat med veterinär? Och en sak med vattnet, det ska igentligen bytas ut varje dag eller varannan dag, får absolut inte gå 3 dagar emellan.
Du bör ta dina marsvin till en veterinär
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag byter ju vattnet varje dag, jag sa inte att jag inte hade gjort det. Jag ringde veterinären, om kisset, men dom undrade bara om jag ville beställa en tid! Svarade inte på mina frågor, vet någon numret till Blå Stjärnan?
#4# Fast du skriver ju att det innan kunde gå två dagar innan du måste byta vatten i vanliga fall??
Jag testade en gång, håller dom på att dö för det? Ne
Ring veterinär, boka tid för undersökning. Något är fel och dina marsvin måste bli undersökta. Lycka till :)
#4 Du skrev ju innan i detta inlägg att du inte bytte på 2 dagar.
Ja boka en tid och åk in. Marsvinen har troligvis ont.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har förstått att du inte är vuxen och då är det ju inte så lätt alla gånger. Du är ju beroende av skjuts och pengar till veterinär bland annat. Har du talat med dina föräldrar om marsvinens problem?
Hur mår de annars? Äter de som vanligt och är pigga?
De vore väldigt bra om du kunde sätta dig och titta på hur de beter sig en längre stund. Kolla särskillt om det är besvärligt att kissa och hur färgen ser ut.
Om du har saltsten så ta bort den. Vad får de att äta i övrigt?
Hur stor är vattenflaskan?
Bra att du kan få tala med någon på blå stjärnan, de ska ju vara väldigt duktiga sägs det :)