Är det lagligt?
Är det lagligt att ha två kaniner på en yta av 80 * 50?
Visst är måtten för djur alldeles för små, men det kan väl ändå inte vara tillåtet.
Minsta tillåtna för kaniner är 100x50x50cm och i den buren får det även gå 2 enligt lag.
Nej det är inte lagligt
#1 Nej det är godkänt för endast 1 kanin. En kanin ska ha 0.5 kvm och ska du ha en till kanin får du lägga till 0.25 kvm.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Okj :/ För den sidan jag läste på stod det att en kanin ska ha 0,5 kvm och att man sedan lägger på 0.25 kvm/kanin. Men dem kanske hade fel då :/ Illa.
Tycker att en bur som är 100x50x50 knappt är tillräckligt stor för 1 dvärgkanin. Men dessa mått gäller kaniner av raser som väger under 3 kg.
#5# Kan bara instämma, det är ett absolut minimalt mått, fruktansvärt att man får ha två kaniner på den ytan, men så ger jag inte mycket för lagen heller när det gäller djur.
Hittade nämligen en bur på blocket där det stod att man kunde ha två kaniner och den var på 80 * 50, man undrar hur folk tänker.
Inlägg redigerat av moderator pga. spydig kommentar.
#6 Ja det är så trist :/ Ja förstår inte heller det :/
#7# Men reglerna gäller iallafall inte kaniner över lag då utan det är åtminstone olika mått för olika raser?
#9 Ja precis, det är så Det måttet 0,5 kvm gäller för dvärgkaniner under 3 kg.
#10# Det är ju något iallafall. Jag meilade säljaren och talade om att det var olagligt att ha två kaniner på den extremt lilla ytan.
#11 Bra det hade jag med gjort :)