Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 739 ggr
ho0mii3z
0

Handskas med sorgen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu ska jag hitta ett sätt att handskas med sorgen. Och jag har börjat med att städa ur buren och bytt om allt till Frasse, Det känns som att mitt skygga marsvin inte alls är skyggt längre och han kom fram till mig och åt äpple ur handen.. jag fick klappa på honom och pussa han i pannan som jag alltid gjorde med Ludwig.

Han förstår vad som hänt tror jag och vi finns för varandra i sorgen nu.

Så snälla, kan någon ge mig tips om hur jag ska knyta an till Frasse som ett ensamt marsvin . Berätta hur ni gjort när erat marsvin förlorat en länge levad vän..

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Fridaaaa
0

Jag har försökt hitta en ny kompis till marsvinet så fort jag har kunnat även om det känns jobbigt. Men alla hanterar sorgen olika

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
bettyangela
0

Man kan adoptera ett omplacerings marsvin i samma ålder som Frasse så åldras de tillsammans.

ho0mii3z
0

jag kan inte ta imot ett nytt marsvin, utan letar hem till frasse, jag föder vårt andra barn om 2 ½ månad och känner att jag kan itne ta på mig ett nytt marsvin och allt vad det innebär när jag är hemma med 2 barn och hund.

Så för Frasses skull ska han få ett nytt stabilt hem.

Fridaaaa
0

#3 Frasse är väl inte kastrerad så då måste man släppa ihop han med en bebishane eller kastrera och släppa med hona annars går det inte.

#4 Förstår dej, man måste göra det som är bäst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ho0mii3z
0

nej Frasse är inte kastrerad.

Tack för att du förstår.

flocken
0

Jag tog bort en av mina honor i Fredags pga en stor tumör. Tyvär fick jag en idiot till vet som prpppsade på att jag skulle operera i utbildnings syfte. Skulle bara betala en viss del. Han sa att de har så få marsvin att göra stora operationer på så de ville operera Flingan i deras utbildnings syfte. Jag blev fly förbannad. Mina djur är inga försöks djur.

När jag vä hade bestämt mig för tumören hade växt mkt på kort tid & hon var påverkad. Så får man en idiot till vet.

Hon somnade in lugnt & stilla i min famn. Hur man handskas med sorgen är olika. Låt tiden gå.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering