Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 702 ggr
bestmarsvin
0

Vad ska jag göra egentligen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, det är så att jag har 2 marsvin som heter Skrutt och Rufs(Kallas för Ruffe xD ).

Men jag har ett problem.

Jag hade nämligen 3 marsvin innan men den 22 januari 2011 så dog lilla Kurre.

Jag var ledsen men jag vet några som var ledsnare…. nämligen mina andra marsvin. De bara låg i hörnet där han dog hela tiden.

De åt nästan ingenting… Men det är lite bättre nu. Fast dem har ju inte roligt överhuvud taget eftersom jag inte har några leksaker till dem.

Jag betalar mina marsvin alldelles själv med min månadspeng, fast jag får bara 200 kr i månaden.

Därför har jag oftast bara råd med mat och spån och sånt till dem.

Är det någon som har tips på leksaker till marsvin, helst som man kan göra själv eller gansa billiga? Det hade varit jättesnällt om någon hade några bra tips :-)

Tack på förhand.

/ Bestmarsvin <3

/ Linnea och grisarna <3

nimroda
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

när du har dem ute göm godis till dem lita här och var ( ex gurka eller så)

och sen kan du väl ta en  vanlig toa rulle ( den som blir kvar när pappret är slut) och lägg godis däri och knögla ihopp sidorna så får dem ju aktivering genom att öppna upp den =)

de va de jag kom på

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

[LoveBaloo]
0

Du kan göra gömställen i buren där du lägger maten. Som på hustaket, eller fästa dem på ett snöre som går tvärs över hela buren. Du kan bygga tunnlar åt dem, som de kan ha när de springer på golvet.

Marsvin gillar att gömma sig och de gillar mat, så det bästa man kan göra är en kreativ kombination av dessa =D =p

nimroda
0

när du har dem ute göm godis till dem lita här och var ( ex gurka eller så)

och sen kan du väl ta en  vanlig toa rulle ( den som blir kvar när pappret är slut) och lägg godis däri och knögla ihopp sidorna så får dem ju aktivering genom att öppna upp den =)

de va de jag kom på

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

Blomkrukan
0

Glutta igenom Aktiverings-trådarna här till vänster. Där kan det kanske finnas några tips… : )

dumlekola
0

Gå in på en skoaffär och be att få tomma skokartonger. Av dem kan du bugga hus, tunnlar och labyrinter genom att klippa olika öppningar.

Jag brukar ställa en tunnel på ena kanten av en filt eller stor handduk och vika den på mitten så att tunneln blir som en ingång. Det brukar de tycka det är väldigt roligt att undersöka! Extra kul om det går att hitta små gurkbitar här och var… Glad

bestmarsvin
0

Tack för alla tips!

Finns det några mer så skulle det uppskattas! :D

/ Linnea och grisarna <3

ho0mii3z
0

Jag ahr lite tips!!

1. Häng upp knäckebröd ( inte högt, utan bara så de kan svänga lite) med tuggvänlig tråd.. De gillar frasse och de gillade LUdwig, dom kuta runt o knaprade och skuttade när de svängde!

2, toarulle som man har öppnat lite lite i ena sidan och proppat med isbergsallad.. de slet de upp åt!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag