Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1527 ggr
[Snuttgrodan]
0

Är denna flaska något att ha?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är så trött på den vattenflaska som vi fick med vår bur. Den sitter inte bra samt läcker om den får fel lutning.

Har googlat runt lite och sett en flaska som jag nu undrar om den kan vara något, den finns här.

Lämna gärna tips på andra flaskor om ni har. Vill helst inte sätta fast flaskan med den vita metalltråden som man alltid får med.

Royalz
0

Vet några här inne som använder den och det verkar ju funka bra :)

Fast beställ inte från det företaget då dom är lite skumma.. Sök på google om du är intresserad att veta vad som krånglar med dom.

fia-mia
0

Slänger in en fråga om det går bra? Det står ju fäst i burgallret eller på blanka ytor, hur fäster man den då där det inte är galler?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Snuttgrodan]
0

#1 Ja jag får kolla upp den lite mer, men tack för varningen av företaget.

#2 Kan tyvärr inte svara på den frågan, någon annan kanske kan?

marsvin-90
0

Jag har såna flaskor till båda mina burskåp o beställde även via den länken du skrivigt utan nägra problem alls. Har beställt 2 omgångar o lika nöjd båda gångerna.

Måste säga att ja älskar dessa flaskor! de åker inte ner, de läcker inte o de sitter fast utan några problem, eller jo ja har nog en flaskhållare som e lite trasig nu som marsvinen lyckats gnaga på på nåt konstigt vänster så den flaskan åker ner om ja fyller den full. Så ska ta o byta ut den snart.
Så enkla o smidiga! Något ja rekomenderar, dock vet ja inte hur man sätter fast dem på galler då ja bara har trä burar.

westblom
0

man fäster med sugpluttar på blanka ytor

isblixt
0

Jag har beställt en gång från företaget. Det gick inget vidare… Det tog över en månad innan jag fick mina ridbyxor.

[Snuttgrodan]
0

#4 Det hela låter positivt, har tänkt att ha 2 st en i buren och en i hagen. Hagen har skål men dom verkar inte dricka där. Får fundera ut hur dom används till galler bur bara.

Tror jag såg dom på en annan sida oxå som jag kan beställa från.

FeliciaS
0

Det finns inte bättre flaskor ;) Jag har haft dem i många år nu och är jättenöjd.

Skulle dock tipsa om att beställa från Teddytassen istället - billigt och snabb leverans.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Snuttgrodan]
0

#8 Detta låter ju jättebra :-D Är jättesugen på dom nu. Ska försöka kolla i en ny zooaffär i närheten först ihop om att slippa beställa.

FeliciaS
0

#9 Säljer zooaffären djur gör du bättre i att beställa från internet, då bidrar du inte till verksamheten med levande djur i affärer.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sandra-B
0

Jag rekommenderar verkligen Sippy-flaskor, de är bara bäst! :-)
Enda nackdelen med dem är att de är gjorda av hårdplast, tappar man dem så går de sönder rätt lätt samt att de är dyrare än vanliga flaskor.

Det positiva överbygger dock det tycker jag, de läcker inte, de är lättare att rengöra, lättare att fylla på nytt vatten etc.

Jag har haft Sippy i över tio år och kommer aldrig någonsin att ha "vanliga" flaskor igen (har dock ett par hemma som reserv om någon skulle gå sönder och som jag har när vi är på utställning etc).

På nät/galler så fäster man man dem med en "plastskruv" som man skruvar fast i platshållaren dr man fäster flaskan, på blank yta fäster man plattan med sugproppar. Det går även bra att göra egna anordningar och fästa flaskan i.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Snuttgrodan]
0

#10 Oj har redan köpt flaskor i förmiddags, tänkte inte på det. Har redan sponsrat djuraffärer för ofta, men förstår mycket väl vad du menar. Jag ville ha flaskorna fort och dom fanns.

#11 Låter jätte bra med att få höra att fler är nöjda med dom.

Men nu är stora frågan: Förstår marsvinen hur man ska använda dom? Har bara sett den ena använda den och det en pytte stund vet inte ens om hon fick något. Och jag satte just tillbaka den gamla så dom har dubbelt nu, vill ju inte att dom ska törsta ihjäl. Vad tror ni?

[Snuttgrodan]
0

Jaha ett litet tillägg, dom båda dricker jättemycket från den "gamla" flaskan … :-( Stackarna har varit jätte törstiga och jag har inte fattat :-(

Vill väldigt gärna få hjälp att få dom att förstå den nya flaskan …

Sandra-B
0

Här har det aldrig varit några problem för någon att dricka ur Sippyn och då har jag haft flera inköpta och lånade djur som är vana vid "vanliga" flaskor.

Hängde du den nya flaskan på samma ställe som den andra hängde?

Annars kan du kanske ta ut dem och visa (hålla flaskan framför dem och trycka ut vatten så att de känner att det kommer).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[Snuttgrodan]
0

#14 Jo den är på samma ställe som den gamla, och försökt visa dom flaskan med. Dom får ha båda i natt och så gör jag nytt försök i morgon. Dom är lite svåra med nya saker har jag märkt …

voice
0

Kanske vore ngt för min Rut, hon lyckas på något sätt få av pipen på de flaskor jag har haft… En i månaden går det åt och så blir det översvämmning i buren -.-

[tjejensomlovemarsvin]
0

På teddytassen i kungälv (göteborg) finns det en vatten flaska som heter vattenflaska classic den e bra!!

Fridaaaa
0

#17 Det är väl vanliga flaskor? Tyvärr brukar dem börja läcka efter ett tag :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Snuttgrodan]
0

#17 Det är just den jag inte vill ha. Verkar som det är den vanligaste flaskan.

Har gjort nya försök idag att få dom att dricka ur dom nya men näpp!!

Något tips!

[Snuttgrodan]
0

Dom vägrar att använda dom … strtar en ny tråd om det :-S

voice
0

#17 Det är den senaste jag köpt och den har faktiskt hållt längst av alla, tycker inte den läcker ngt specielltTungan ute

Fridaaaa
0

#21 Beror nog lite på vart man köper dem, vissa av mina har läckt, andra inte

[Snuttgrodan]
0

Det handlade inte bara om läckage utan även om att den satt inte bra och pipen nådde knappt in i buren.

Fridaaaa
0

#23 Men dem Classic räcker gott och väl in i buren och lite till, har alltid mina gjort oavsett storlek på flaskan :/

[Snuttgrodan]
0

#24 ja men inte här, som sagt var så satt den inte bra. För att undvika läckage så bev lutningen sådan att pipen nästan inte nådde in.

Fridaaaa
0

#25 Ok märkligt :/ Testat att ha en sån flaska man sätter på insidan av buren?

[Snuttgrodan]
0

#26 Spelar ingen roll längre eftersom jag köpt Sippy flaskor

Fridaaaa
0

#27 Okj, dem sägs vara bra =)