Klorna på bilden - lagom långa?
Det finns säkert en massa såna här trådar, men jag vill ha reda på om klorna på den här bilden är lagom långa.
Jag skriver ett infohäfte och behöver en bild på marsvinsklor, så jag fotade Turbos. Det som gör mig osäker på om längden är bra är att han alltid håller bakklorna så konstigt, på bilden spärrar de åt olika håll, så det är lite svårt att avgöra om de är lagom långa.
Mest är det frågan om, om det kommer fram på bilden hur långa klor ska vara.Vad tycker ni, är bilden missvisande på något sätt? Borde klorna vara kortare? Kan jag använda den som en bild på lagom långa klor?
Tacksam för snabba svar, eftersom jag måste fixa klart arbetet idag :)
Tycker baklorna ser långa ut =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lagom längd på marsvinsklor är ganska svårt att se på en bild, speciellt om klorna är svarta. Man får ta hänsyn till hur lång pulpa marsvinet har samt hur bra fotställning de får med klorna, det går inte bara att klippa en viss längt som anses lagom :)
Jag tycker ändå klorna på bilder ser ut att kunna klippas lite till, både fram och bak.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 Jo, det tycker jag också, men när jag skulle klippa bakklorna efter fotograferingen fanns det nästan ingenting att klippa på de flesta av dem.
#2 Det är väldigt svårt med bilder, därför var jag tvungen att fråga om råd här och se vad andra tycker :)
Jag tänker lägga med bilden på kapitlet om klovård och skriva att klorna kan klippas någon millimeter till, formulerat på ett annat sätt.
Det är hur som helst klippdags här hemma nu, så jag tänker ta mig en ordentlig titt på alla klor snart. Turbos klor är lite krångliga i och med att de är svarta, men det brukar ändå oftast gå riktigt bra att klippa dem.